اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک مدرس حوزه علمیه قم:

ایران الگوی بیداری اسلامی در جهان است

خبرگزاری فارس: یک مدرس حوزه علمیه قم گفت: ایران اسلامی امروز الگوی بیداری اسلامی در همه جهان است.

ایران الگوی بیداری اسلامی در جهان است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام‌ هادی عباسی در گردهمایی نخبگان و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر استان قم که یکشنبه شب در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد، در سخنانی حضرت محمد مصطفی(ص) را به عنوان نخبه نخبگان معرفی کرد و گفت: از آدم تا خاتم هر پیامبر که آمد گفت او خواهد آمد یعنی ما نخبه‌ها نخبه‌ای داریم که در آینده می‌آید.
وی در ادامه به تشریح تقوا از بیان امام صادق(ص) پرداخت و ابراز داشت: تقوا مصونیت است، محدودیت نیست و نخبه مصونیت دارد چون مصونیت دارد یک جامعه را در مصونیت نگه دارد، اما وقتی می‌تواند مصون کند که هم دانایی و هم توانایی این کار را داشته باشد.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان نخبه انسانی است که به انسانیتش رسیده باشد، خاطرنشان کرد: انسان را انسان می‌گویند چون سه انس دارد انس با خدا، انس با خود و انس با دیگران؛ انس با خدا تحجد می‌آورد، انس با خود معرفت نفس می‌آورد و انس با دیگران باعث تحمل سلیقه دیگران در انسان می‌شود و یک انسان نخبه مواظب خود و جامعه‌اش است.
وی با بیان اینکه هر انسانی باید مظهر اسمی از اسما خدا باشد، تصریح کرد: هر نخبه‌ای باید نخبه گری کند و لحظه‌ای از لحظات عقل را به نمایش بگذارد، نخبه با دو بال علم و عمل پرواز می‌کند و بدون یکی از این بال‌ها امکان پرواز برایش موثر نیست.
عباسی با بیان اینکه هنر امام امت رضوان‌الله این بود که رابطه مقلَّد و مقلِّد را که یک رابطه تقلید و مرجعیت بود به رابطه امامت تغییر داد، گفت: تحجد و معرفت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را امام کرد.
وی با بیان اینکه عصر رهبری مقام معظم رهبری شبیه زمان رهبری امام زین‌العابدین(ع) است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک طلبه که بیش از 30 سال در حوزه مشهد و حوزه قم از نزدیک با حالات مقام معظم رهبری آشنا هستم، می‌گویم مقام معظم رهبری هنر دیگری دارند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: ایشان می‌خواهد یک نخبه‌گری دیگر انجام دهند و رابطه امت ایران را با دیگر امت‌ها به رابطه امامت تبدیل کند، یعنی اینکه ملت ایران به امام امت‌ها تبدیل می‌شوند و نخبگان ایران نیز امام نخبگان هستند.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که امام امت پیش‌بینی فروپاشی شوروی را کرد و تحقق یافت رهبر معظم انقلاب نیز چند سال پیش فرمودند صدای بیداری اسلامی از اروپا و جهان غرب می‌آید.
عباسی افزود: لذا اخبار را که پیگیری می‌کنید هر کجا بیداری اسلامی رخ می‌دهد الگوی خود را ایران معرفی می‌کنند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول