اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت بسیج اساتید؛

هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد

خبرگزاری فارس: نهمین هم اندیشی حوزه و دانشگاه با رویکرد نقش اساتید حوزه و دانشگاه در تحول علوم انسانی بر پایه مطالبات مقام معظم رهبری در قم برگزار شد.

هم‌اندیشی حوزه و دانشگاه در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این مراسم همزمان با 27 آذر ماه سالروز شهادت دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، یکشنبه شب با حضور دکتر ناصری منش معاون آموزش وزیر علوم تحقیقات و فناوری، حجت‌الاسلام والمسلمین پارسانیا عضو شورای انقلاب فرهنگی، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعة المصطفی العالمیه و جمعی از اساتید و طلاب حوزوی و دانشگاهی در سالن همایش مدرسه عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی گرجیان در ابتدای این همایش با ذکر این مطلب که باید توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در زمینه بازنگری در حوزه علوم انسانی، با جدیت بیشتری پیگیری شود، اظهار داشت: باید مشخص شود که آیا پیش فرض‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های کشور، بر مبانی اسلام استوار است و یا مبانی غیر اسلامی؟
وی افزود: نظام فکری مبتنی بر تفکر اومانیستی در جهان با ظاهری جذاب در سال‌های اولیه موجب ایجاد بربریت و جهالت ثانویه شده است و درگیری‌های امروز در جهان به دلیل استواری تفکر اومانیستی است.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سخنانی به بررسی روش شناسی علوم انسانی به طور خاص از منظر معرفتی قرآن کریم و حوزه حکمت اسلامی پرداخت.
در ادامه این مراسم دکتر نادری منش، معاون آموزش وزیر علوم تحقیقات به تشریح عملکرد این وزارتخانه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تحول در علوم انسانی پرداخت و اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه کشور مهم‌ترین وظیفه وزارت علوم، تحول در محتوی و سرفصل تمام علوم به ویژه علوم انسانی با توجه به ارزش‌های اسلامی و دینی معین شده است.
وی ادامه داد: مسئله تحول در علوم انسانی با وجود تاکیدات مکرر رهبر انقلاب اسلامی متاسفانه تاکنون بحث جدی اکثریت جامعه حوزوی و دانشگاهی ما نشده است.
معاون آموزش وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: ما به همه دستگاه‌ها و نهادهای علمی و اشخاص حقیقی و حقوقی کشور که می‌توانند در اصلاح این جریان وزارت علوم را یاری کنند دست یاری می‌دهیم و از آنها حمایت مادی و معنوی خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه نیز در سخنانی به تشریح اهمیت بازنگری در علوم انسانی پرداخت و گفت: با گام‌هایی که تاکنون در این امر برداشته شده و با نیروسازی که بسیج اساتید در دانشگاه‌های کشور انجام داده، وقت آن رسیده که بسیج اساتید و اساتید متعهد حوزه و دانشگاه وارد فاز جدیدی از لحاظ همکاری شوند و این فاز جدید این است که ما نگاه تمدنی را در حوزه و دانشگاه مطرح کنیم.
وی در ادامه به تبیین وظایف خطیر و مسئولیت سنگین حوزه و دانشگاه در عرصه اسلامی سازی علوم به ویژه علوم انسانی پرداخت و اهتمام همه دلسوزان برای تحقق مطالبه رهبر انقلاب اسلامی را خواستار شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول