اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده سپاه قم:

باید هوشیاری خود را در برابر توطئه­های دشمن حفظ کنیم

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ کننده سپاه قم گفت: هر انتخاباتی برای ملت ما یک امتحان بزرگ است و امروز هم که در آستانه یک آزمون قرار داریم، باید هوشیاری خود را در برابر توطئه­های دشمن حفظ کنیم.

باید هوشیاری خود را در برابر توطئه­های دشمن حفظ کنیم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مهدی رضویان یکشنبه شب در یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه حضرت معصومه(س) اظهار کرد: خدا را شاکریم که زندگی و حیات ما را در عصری قرار داد که شاهد از بین رفتن نظام 2 هزار و 500 ساله سلطنتی از کشور و استقرار نظام ولایت فقیه هستیم.
وی ادامه داد: نظامی که در اوج تسلط مستکبران بر خاورمیانه با رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) شکل گرفت و استقرار پیدا کرد و با وجود توطئه مداوم دشمنان امروز پس از 32 سال در اوج عزت و اقتدار به حیات خود ادامه می­دهد.
معاون هماهنگ کننده سپاه قم ابراز داشت: در حال حاضر نگرانی که دشمنان ما پس از پیروزی انقلاب که توسعه خیزش­ها و حرکت­های مردمی برای مقابله با استکبار بود، در سطح جهان تحقق پیدا کرده است.
وی گفت: ملت ایران فراموش نمی­کند که دشمنان برای از بین بردن این نظام از آغازین روزهای پس از پیروزی توطئه­ها را شروع کردند، در کردستان و دیگر مناطق مرزی ناامنی­های گوناگون به وجود آوردند.
رضویان اظهار داشت: در حالی که شهرهای کردستان مورد تاخت و تاز دشمنان و گروهک­های وابسته قرار گرفته بود، پاسداران انقلاب اسلامی برای پاسداری از این مرز و بوم تمام وجود خود را تقدیم کردند.
وی افزود: شهدای مظلوم کردستان سر بریده و تکه تکه شدند اما خانواده، دوستان و نسل جوان آن موقع آنها را تنها نگذاشته، راهشان را ادامه دادند تا کردستان را از لوث وجود دشمنان پاک کردند.
معاون هماهنگ کننده سپاه قم خاطرنشان کرد: در همان روزهای نخستین انقلاب دشمنان پس از هجمه­های گسترده به وسیله رژیم صدام، ترورها را آغاز کردند.
وی ابراز داشت: دشمن نخبگان ما را خوب می­شناخت و کسی مانند شهید مطهری که فیلسوف و نخبه در عرصه فکر و اندیشه بود، در این دوره توسط کوردلان به شهادت رسید.
رضویان ادامه داد: دشمنان شخصیت­های بزرگی را که منشا تحول در اسلام بودند را در آغاز انقلاب از ما گرفتند تا بازوی فکری و فرهنگی انقلاب را فلج کنند.
وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید مفتح گفت: وی یکی از شخصیت­های برجسته و ارزشمندی بود که در دوران خفقان شاهنشاهی پا به عرصه علم و دانش گذاشت.
وی اظهار داشت: شهید مفتح در شرایطی که در حوزه علمیه استاد بود و به درجه اجتهاد رسیده بود و در زمانی که حضور روحانیون در دانشگاه­ها مورد پذیرش نبود، در دانشگاه حضور پیدا کرد و مدرک دکترا گرفت.
معاون هماهنگ کننده سپاه قم تصریح کرد: وی فرا گرفتن علم و دانش را یکی از شیوه­های مبارزه با طاغوت می­دانست و در این رابطه تلاش و مبارزه بسیاری کرد و بارها شکنجه شد.
وی گفت: طولی نکشید که شهید مفتح با سخنرانی­های افشاگرانه­ای که انجام می­داد و با شکل دادن حرکت­ها و خیزش­های دانشجویی، مورد غضب رژیم پهلوی قرار گرفت.
رضویان خاطرنشان کرد: در دوره­ای که شهید مفتح به تهران آمد با شهید مطهری همکار شد و در حسینیه ارشاد و مسجد جاوید علیه رژیم پهلوی به فعالیت پرداخت.
وی افزود: جلسات افشاگرانه و چند هزار نفری که این شهید بزرگوار شکل می­داد و خطبه­های ایشان در نماز با شکوه عید فطر پشت استبداد پهلوی را به لرزه درآورد.
معاون هماهنگ کننده سپاه قم ابراز کرد: در دوران پیروزی انقلاب اسلامی وقتی امام خمینی(ره) شورای انقلاب را تشکیل دادند، شهید مفتح عضویت در این شورا را می­پذیرد و خدمات مهمی در این زمینه به انقلاب انجام می­دهد.
وی ادامه داد: در زمانی هم که نیاز به تشکیل کمیته­های انقلاب اسلامی می­شود، نقش چشمگیری در تشکیل این کمیته­ها ایفا کرده و خودش نیز مسئولیت یک منطقه از تهران را به عهده می­گیرد.
رضویان افزود: هنگامی ­که مبارزات این شهید هم در عرصه روحانیت و هم عرصه علم و دانش به اوج خودش می­رسد، دشمنی که در مقابل قدرت فرزند ملت ایران احساس ذلت می­کند، دست به ترور وی می­زند.
وی با بیان اینکه شهید مفتح یک نمونه از مبارزان و ایثارگرانی است که در انقلاب اسلامی نقش ایفا کرده است، اظهار داشت: اگر نقش شهیدان را در برهه­های مختلف زمانی مرور کنیم ، متوجه می‌شویم که ایثار و شهادت طلبی در عرصه­های مختلف است که نظام را امروز به این موفقیت­ها رسانده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه قم عنوان کرد: تفکری که در مقابل نظام­های مادی کنونی دنیا ایستاده و آنها را به چالش کشیده، همان چیزی است که سبب به وجود آمدن انقلاب شد و آن اسلام، ولایت فقیه و حضور مردم در صحنه است.
وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی در طول تاریخ انقلاب علیه این سه محور دست به اقدام زده‌اند، افزود: در فتنه 88 دشمن تلاش کرد نقش ولایت فقیه در نظام را به چالش بکشد.
رضویان ادامه داد: لطف و عنایت خدا و حماسه بزرگ 9 دی در سراسر کشور، چون سیل دودمان فتنه را در هم پیچید.
وی گفت: مطمئن باشید دشمنان انقلاب اسلامی دست از سر ما بر نمی­دارند مگر اینکه ما از آرمان­ها و اعتقاداتمان دست برداریم.
معاون هماهنگ کننده سپاه قم با بیان اینکه دشمنان برای دشمنی­های خود هر روز عرصه­ای را آماده می­کنند، تصریح کرد: دیروز از جنگ سخت استفاده می­کردند و امروز توپ و تانک جای خود را به ماهواره و سایت اینترنتی داده است.
وی اظهار داشت: دشمنان تا امروز تمام تلاششان این بوده سه اصلی را که سبب پیروزی، تداوم و گسترش انقلاب شده است از ما بگیرند.
رضویان ابراز داشت: هر جا دشمن خواست بر سه اصل اساسی اسلام، رهبری و حضور مردم دست اندازی کند، همه باید وارد میدان شده و با او مقابله کنیم.
وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی اداره کشور بر پایه حضور مردم در صحنه است، افزود: طبیعی است که دشمن می­خواهد از این حضور سوء استفاده کرده و تلاش کند از این فرصت­ها به نفع خودش بهره برداری کند.
معاون هماهنگ کننده سپاه قم خاطرنشان کرد: هر انتخاباتی برای کشور ما یک آزمون بزرگ است و امروز ما در آستانه یک آزمون بزرگ دیگر قرار داریم.
وی در پایان گفت: باید با توجه به فرامین رهبری فضای کشور را در آستانه انتخابات رصد کرده، عوامل مزدور دشمن را شناسایی و در مقابل آنها بر اساس مصالح نظام بایستیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول