اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان خبر داد:

انجام 40 فعالیت فرهنگی از طریق کتاب

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان گفت: تلاش شده از طریق کتاب، 40 فعالیت فرهنگی را با برگزاری کارگاه‎های آموزشی در بین کودکان و نوجوانان ترویج و تقویت کنیم.

انجام 40 فعالیت فرهنگی از طریق کتاب
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین سمیعی عصر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار‎داشت: در نمایشگاه کتاب می‎خواهیم جایگاه واقعی این کالای ارزشمند را برای کودک و نوجوان معرفی کنیم.
وی خاطرنشان کرد: تعداد 230 عنوان کتاب برای پنج مقطع سنی پیش‎بینی شده و سعی کردیم برخی از کتاب‎ها به همراه سی‎دی ارائه شود تا این امکان وجود داشته باشد این گروه سنی حتی در فضای غیرکتابخانه‎ای از این امکانات بهره‎مند شوند.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با بیان اینکه کتاب و کتاب‎خوانی در حوزه کودک و نوجوان از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است، عنوان کرد: در نمایشگاه کتاب دو الی سه کارگاه و فعالیت‎های جنبی طراحی شده با عنوان کار با کتاب، که اگر کودک نتوانست به طور مستقیم کتاب بخواند از طریق این کارگاه‎ها بتواند با کتاب آشتی کرده و راه چگونگی استفاده غیرحضوری از این مهم را نیز آموزش می‎بیند.
سمیعی یادآور شد: استفاده از بروشورها، اطلاعیه‎ها، برگزاری کارگاه‎های فرهنگی، هنری و ادبی نیز با رویکرد توسعه کتاب‎خوانی و انتقال پیام کتاب در نمایشگاه کتاب پیش‎بینی شده است.
وی متذکر شد: غرفه مشاوره و اشتراک نیز از دیگر اقداماتی است که در این نمایشگاه دیده می‎شود که کودکان، نوجوانان و خانواده‎ها با کمک مشاوره فرهنگی و تکمیل فرم اشتراک می‎توانند به مدت یکسال از جدیدترین کتاب‎‎ها استفاده کنند.
مدیر‌کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان گفت: در قسمت ورودی نمایشگاه، اتوبوس سیاری با طراحی کودکانه قرار گرفته تا کودکان از این طریق مجذوب کتاب شوند و ما نیز با استفاده از این ظرفیت می‎خواهیم به همان هدف مهم که توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه است برسیم.
در نمایشگاه کتاب غرفه کودکان برنامه‎های دیگری چون نقالی، کارگاه مطالعه و پژوهش، تعویض کتاب‌های کهنه با کتاب نو و مسابقات فرهنگی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول