اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم تاکید کرد:

لزوم توجه به کنترل کیفی در امر ساخت و ساز

خبرگزاری فارس: استاندار قم‌ با اشاره به اهمیت کیفیت مصالح در افزایش عمر مفید ساختمان، بر لزوم توجه به کنترل کیفی در ساخت و سازها تاکید کرد.

لزوم توجه به کنترل کیفی در امر ساخت و ساز
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در دیدار مدیر آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استان قم طی سخنانی با اشاره به کاربردهای علم و دانش در زندگی انسان گفت: عرصه عمران و ساخت و ساز از جمله عرصه‌هایی است که از گذشته نه چندان دور کاربرد و استفاده از علم و دانش در آن رایج شده و این روند به تدریج در حال گسترش است.
وی با تاکید بر لزوم توجه به مباحث کیفی در ساخت و ساز‌های عمومی و انفرادی افزود: بحث کنترل کیفی موضوع اساسی است که باید در همه ساخت و سازها به آن پرداخته شود.
استاندار قم رعایت کیفیت و استاندارد در همه شیرازه و سازه‌های عمرانی را امری مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: توجه به کیفیت مصالح علاوه بر افزایش دوام و استحکام و عمر مفید بناها از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری خواهد کرد.
‌موسی‌پور با اشاره به اینکه آزمایشات خاک شناسی پایه ساخت و ساز اصولی محسوب می‌شود ادامه داد: آزمایشگاه‌های مکانیک خاک نقش کلیدی و مهمی در ساخت و ساز داشته و بالطبع خروجی که از این آزمایشگاه‌ها بیرون می‌آید در تامین کیفیت احداث یک بنا  موثر و مفید خواهد بود.
وی نظارت دقیق بر فعالیت آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک را ضروری خواند و گفت: باید تجهیزات و امکانات فنی و علمی این آزمایشگاه‌ها پیشرفته و به روز بوده و مردم و کارفرمایان نیز از صحت و سلامت نتایج آزمایشات و عدم دخالت سلیقه در این مراکز مطمئن باشند.
در این دیدار صالحی مدیر آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استان قم گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این مرکز ارائه کرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول