اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اقتصادی استانداری اردبیل خبر داد:

اختصاص 3 هزار میلیارد ریال خط اعتباری برای رونق صنعت اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل گفت: در سفر چهارم رئیس جمهور 3 هزار میلیارد ریال خط ویژه اعتباری سرمایه‌ در گردش برای تقویت و رونق واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

اختصاص 3 هزار میلیارد ریال خط اعتباری برای رونق صنعت اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی ظهر امروز در جلسه کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری اردبیل اظهار داشت: اصلی‌ترین مشکل در حوزه سرمایه‌گذاری بحث تامین منابع مالی و آورده اندک سرمایه‌گذاران است که مشکلات دیگر را سبب شده است.
وی با یادآوری اینکه منابع مالی و بانکی استان اردبیل به دلیل حجم اندک سپرده‌گذاری‌ها محدود می‌‌باشد خاطرنشان کرد: تسهیلات بانک‌ها برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران محدود است و گاه در پرداخت این تسهیلات نیز موانع بانکی بستر کارآمدی در این حوزه را دچار چالش می‌کند.
مدیرکل امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل تصریح کرد: برخی بانک‌های استان اردبیل حتی 150 برابر منابع خود تسهیلات پرداخت کرده‌اند که به همین دلیل گاه ادعای همخوانی نداشتن منابع و مصارف را مطرح می‌کنند.
عزیزی اعتبار سرمایه‌ در گردش استان را مخصوص استان اردبیل اعلام کرد و گفت: در کنار این خط ویژه اعتباری مانده اعتبارات بنگاه‌های زودبازده نیز باید جذب شود که در این زمینه برای 25 هزار طرح تاکنون بیش از 640 میلیارد تومان تسهیلات از محل بنگاه‌های اقتصادی و زودبازده پرداخت شده است.
وی در مورد طرح‌های آمایش نیز بیان داشت: از 21 طرح معرفی شده در این حوزه 18 طرح مصوب شده که 11 طرح آن در بانک‌ها به مرحله عقد قرارداد رسیده و برای 9 طرح نیز بالغ بر 296 میلیارد ریال اعتبار قرار است پرداخت شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در همین ارتباط از محل سرمایه در گردش برای 93 طرح بالغ بر 273 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات را شاهد بودیم.
عزیزی از اعتبارات صندوق توسعه ملی به عنوان بهترین منابع ارزی و ریالی برای بهره‌مندی سرمایه‌گذاران یاد کرد و افزود:‌ در سفر چهارم رئیس جمهور مقرر شد بدون هیچ محدودیتی طرح‌های اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در استان از اعتبارات این صندوق استفاده کند.
وی ادامه داد: در این ارتباط 28 طرح اولویت‌دار استان برای بهره‌مندی از تسهیلات ارزی این صندوق به مبلغ 238 میلیون یورو معرفی شدند.
مدیر کل امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: با تزریق اعتبار بانک‌های عامل بررسی کننده طرح اقتصادی موظف هستند این مبلغ را پرداخت کنند.
عزیزی در پایان سخنان خود گفت: در جلسات ستاد سرمایه‌گذاری استان مجوز لازم برای احداث کارخانه روغن‌کشی و همچنین زیرساخت‌های لازم برای احداث مجتمع اقتصادی کوثر با حمایت بنیاد شهید و طرح تولیدی اتانول و ... مصوب شده که سرمایه‌گذاران آن آمادگی سرمایه‌گذاری را اعلام کردند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول