اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی دشتستان خبر داد:

تدوین شناسنامه اجتماعی دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی دشتستان از تدوین شناسنامه اجتماعی دشتستان خبر داد.

تدوین شناسنامه اجتماعی دشتستان
علیرضا هوشیار امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: اداره بهزیستی دشتستان در چند سال گذشته خدمات بسیار ارزشمندی به جامعه تحت پوشش ارائه کرده و کیفیت‌بخشی به خدمات مهم‌ترین اولویت ما در سال جاری است.
وی افزود: هم‌اکنون بیش از 12 هزار نفر از جمعیت دشتستان از خدمات مستمر و غیرمستمر بهزیستی دشتستان بهره‌مند هستند که بیش از 5 هزار نفر از این تعداد جزو جامعه معلولان هستند.
رئیس بهزیستی دشتستان خاطرنشان کرد: معلولان قشر حساسی از جامعه هستند که باید در ارائه خدمات به این قشر نهایت دقت را داشته باشیم و باید نسبت به توانمند کردن معلولان اهتمام ورزیم.
هوشیار با اشاره به توانمندی‌هایی که در وجود این قشر جامعه است گفت: قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تدوین یافته اما این تلاش‌ها کافی نیست و توجه به رفع مشکلات این عزیزان مستلزم دلسوزی بیشتر دستگاه‌ها و مسئولین است.
وی یادآور شد: در دشتستان در راستای پیشگیری از مصرف مواد مخدر تلاش بسیار خوبی توسط بهزیستی صورت گرفته و ستاد مبارزه با مواد مخدر دشتستان و سایر ارگان‌های ذیربط نیز همکاری مطلوبی با بهزیستی دارند.
رئیس بهزیستی دشتستان اذعان داشت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دشتستان نیز همایش‌ها و جلسات ارزشمندی با حضور صاحب‌نظران در دشتستان اجرایی شده و نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شده است.
هوشیار از تدوین شناسنامه اجتماعی دشتستان خبر داد و گفت: تجمیع متغیرهای اجتماعی به‌منظور برنامه‌ریزی کارآمد برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف تدوین شناسنامه اجتماعی است و انتظار داریم به نتایج و اهداف مورد نظر در این طرح دست یابیم.
وی ادامه داد: این طرح در کارگروه فرهنگی، اجتماعی شورای برنامه‌ریزی مطرح شده و در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و آمار نیز اقدامات اساسی و مورد نیاز طرح انجام گرفته و به زودی شاهد مراحل نهایی تدوین شناسنامه اجتماعی در شهرستان خواهیم بود.
هوشیار اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی استان بوشهر و شهرستان دشتستان، نسبت جمعیت شهری و روستایی، تعداد سکونت‌گاه‌های غیررسمی، وضعیت سرپرستی خانوار، میانگین خانوار در مقایسه با کشور و تعداد و وضعیت زنان سرپرست خانوار از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که در شناسنامه اجتماعی مد نظر قرار دارد.
رئیس اداره بهزیستی دشتستان افزود: از همه محققان و پژوهشگران شهرستان و همچنین از مسئولان انتظار داریم همکاری لازم را با اداره بهزیستی در راستای تدوین شناسنامه اجتماعی داشته باشند.
اننتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول