اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر آموزش و مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه:

خراسان رضوی ذخیره تلاوت قرآن کشور است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش و مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه با اشاره به سطح بالای حافظان و قاریان قرآن کریم خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ذخیره تلاوت قرآن کریم کشور است.

خراسان رضوی ذخیره تلاوت قرآن کشور است
ولی یاراحمدی در حاشیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد سطح تلاوت قاریان و حافظان در این دوره از مسابقات قرآن کریم استان را بالا دانست و اظهار داشت: استان خراسان رضوی در حوزه تلاوت قرآن کریم و به ویژه در رشته قرائت یکی از استان‌های برتر کشور است که می‌توان گفت این استان یکی از ذخایر تلاوت قرآن کریم کشور است.
وی وجود نخبگان قرآنی بسیار در سطح استان خراسان رضوی را نشانی دیگر بر امتیاز برتر این استان نسبت به دیگر استان‌های کشور دانست و افزود: سطح تلاوت قرآن کریم استان خراسان رضوی برابر با دو استان تهران و اصفهان است و اگر به طور خاص به مسابقات قرآن کریم بین‌المللی نگاه کنیم می‌توانیم افراد نخبه و قاریان بسیاری را از این استان در مسابقات ببینیم.
مدیرکل دفتر آموزش و مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به نظارت ناظران بر میزبانی شهر تربت‌جام و نحوه برگزاری سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم استان، بیان کرد: میزبانی و نیز برگزاری مسابقات از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده است. 
وی وجود استاد راهنما در حاشیه اجرای مسابقات قرآن کریم را راهی مناسب در بهبود سطح کیفیت متسابقین دانست و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در سطح کشور شاهد برگزاری جلسات خیلی خوبی از سوی اساتید و پیشکسوتان قرآنی در سطح استانها هستیم.
یاراحمدی بر نیاز برگزیدگان و متسابقین مسابقات قرآنی برای آموزش‌های تخصصی تاکید کرد و اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از دوم تا نهم و نیز از نهم تا هفدهم دی ماه سال جاری اقدام به برگزاری دوره‌های ویژه‌ای با حضور اساتید مطرح کشور در حوزه تلاوت ویژه برگزیدگان استانی در مشهد برگزار می‌کند.
وی افزود: نفرات اول تا سوم مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان نخبه سطح دو شناخته و مشمول حمایت‌های ویژه‌ای از جمله تحصیل رایگان و امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می‌شوند و برگزیدگان مسابقات بین‌المللی نخبه سطح یک شناخته و از آنان نیز حمایت‌های ویژه‌ای به عمل می‌آید.
مدیرکل دفتر آموزش و مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه کشور با اعتراف بر کمی تسهیلات برای برگزیدگان مسابقات قرآنی در کشور، خاطرنشان کرد: امکانات ارائه شده برای برگزیدگان قرآنی به مراتب از دیگر رشته‌های علمی و ورزشی پایین‌تر است و این موضوع نیاز به حمایت مسئولان دارد.
وی توجه به گسترش قرآن جامعه را یک تکلیف برای همه مسئولان کشور خواند و  افزود: با برنامه‌ریزی چند ساله و نیز توجهات مقام معظم رهبری که نسبت به موضع گسترش تلاوت قرآن کریم عنایت ویژه‌ای داشته‌اند و با همت موسسات و حافظان و قاریان کشور در افق چند ساله شاهد افزایش تعداد حافظان و قاریان قرآن کریم در کشور باشیم. 
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول