اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختصاصی/ از بین 10 هزار ایده برتر؛

ایده مخترع مازندرانی به عنوان ایده برتر سال 90 شد

خبرگزاری فارس: ایده مخترع مازندرانی در کمتر از یک هفته دو بار عنوان ایده برتر کشور در سال 90 را از آن خود کرد.

ایده مخترع مازندرانی به عنوان ایده برتر سال 90 شد
ابوالفضل الیاسی ایرایی مخترع جوانی آملی که ایده علمی‌اش شامگاه شنبه به عنوان ایده برتر سال 1390 برگزیده شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان آمل اظهار داشت: در دوازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور که با همکاری معاونت پ‍ژوهش و فناوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برگزار شد، از بین 10 هزار ایده برتر علمی کشور در سال 1390 موفق به کسب عنوان ایده برتر سال شدم.
وی با اعلام اینکه این جشنواره بزرگ علمی شامگاه گذشته در سالن بین‌المللی همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر دفاع و وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شد، گفت: به عنوان تنها مخترع و ایده برتر از استان مازندران در این رقابت علمی برگزیده شده و جزو سه ایده برتر کشور تقدیر شدم.
الیاسی ایرایی با اشاره به ایده ارایه شده‌ خود بیان داشت: ایده‌ام در این جشنواره برتر کشور "ایده دستگاه کمک به منقبض و منبسط شدن قلب در آخرین مراحل نارسایی قلبی بدون پیوند آن" بود که بعد از داوری‌های متعدد به عنوان سه ایده برتر کشور انتخاب شد.
وی گفت: وزارت علوم و تحقیقات به ایده‌ام نمره استاندارد 76102/0 داده که نمره بسیار خوبی است.
الیاسی ایرایی اضافه کرد: علی‌اکبر متکان دیگر چهره نام‌آشنای شهرستان آمل که هم‌اکنون معاون اداری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری است نیز در این جشنواره پژوهشگر برتر گروه علوم انسانی شد. 
مخترع دستگاه نگهدارنده قلب که برای نخستین بار در دنیا برای نگهداری قلب دستگاه پیشرفته طراحی کرد، بیان داشت: پنجشنبه گذشته نیز در نهمین جشنواره ملی ایده‌های برتر کشور در پارک علم و فناوری یزد توانستم با ارایه این ایده به عنوان برترین ایده کشور معرفی شوم.
وی با تاکید اینکه در این جشنواره ملی 9 هزار و 600 نفر در سایت مورد نظر ثبت نام کردند، متذکر شد: با کسب عنوان ایده برتر کشور در دوازدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر کشور توانستم در کمتر از چهار روز دو عنوان برتر ملی را از آن خود کنم.
انتهای پیام/ن۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول