اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین؛

اسامی دستگاه‌های ضعیف در اشتغالزایی اعلام شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کار و تعاون استان قزوین گفت: ارشاد، آب و فاضلاب، حمل و نقل پایانه‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، ثبت اسناد، شرکت گاز، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس دستگاه‌هایی هستند که در ایجاد اشتغال عملکرد آنها ضعیف بوده است.

اسامی دستگاه‌های ضعیف در اشتغالزایی اعلام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی ایمانی در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان قزوین که در سالن اجتماعات باقرالعلوم برگزار شد، بیان کرد: در سامانه ثبت اشتغال دبیرخانه کارگروه اشتغال استان گزینه‌ای با عنوان مشاغل خانگی داریم.
وی ادامه داد: مشاغل خانگی یکی از سیاست‌های دولت دهم است و شغل خانگی ایجاد شده یک شغل محسوب می‌شود، ما در دبیرخانه کارگروه اشتغال این آمادگی را داریم که هرگونه ابهامی را از سوی دستگاه‌ها با ارائه توضیح لازم برطرف کنیم.
مدیرکل کار و تعاون استان قزوین افزود: در روزهای پایانی نهمین ماه سال 90 هستیم؛ در واقع در حال حاضر باید 75 درصد از تعهد شغلی محقق شده باشد ولی برخی از دستگاه‌ها از این تعهد عقب‌تر هستند.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که تعهد آنها زیر 75 درصد است مانند ارشاد، آب و فاضلاب با 69 درصد، حمل و نقل پایانه‌ها با 60 درصد، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی با 58 درصد، ثبت اسناد با 56 درصد، شرکت گاز با 48.8 درصد، آموزش و پرورش با 41 درصد، نوسازی مدارس با 42 درصد و بنیاد شهید مجموعه دستگاه‌هایی هستند که تعهد آنها کمتر از میزان مقرر است.
ایمانی عنوان کرد: تعهد استان برای اشتغال 38 هزار و 172 نفر است که تاکنون 16 هزار و 172 اشتغال ایجاد شده است.
وی توضیح داد: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی و متولی کار این است که روند کار را به درستی انجام دهند؛ دستگاه‌های نظارتی در حال بررسی و نظارت هستند و به این موضوع ورود هم پیدا کرده‌اند و بحث راستی آزمایی و آیتم های دیگر را مورد بررسی قرار می دهند ولی انتظار ما این است که خود دستگاه ها در این زمینه اقدام کنند تا تطابق در آمار اطلاعات ورودی و اشتغال ایجاد شده داشته باشیم.
مدیرکل کار و تعاون استان قزوین گفت: مشاغل خانگی در حال عملیاتی شدن است و به تازگی نامه‌ای داریم که در این خصوص چهار دستگاه متولی تعریف شده را مشخص کرده است.
وی تصریح کرد: مشاغل خانگی که 214 فقره تعریف شده است و مجوزهای لازم نیز باید از دستگاه‌های متولی اخذ شودٰ در این زمینه علاوه بر دستگاه اجرایی، دبیرخانه کارگروه استغال و سرمایه‌گذاری استان نیز بر این امر نظارت دارد.
ایمانی افزود: در بخش اشتغال خانگی اعتبارات استان 199 میلیار د و 550 میلیون ریال بوده که 107 میلیارد و 351 میلیون و 500 هزار ریال آن ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: در این زمینه بانک ملی ابلاغی نداشته است ولی سیر بانک‌ها در مجموع یکهزار و 229 مورد ابلاغی داشته‌اند.
مدیرکل کار و تعاون استان قزوین اظهار کرد: در زمینه مشاغل خانگی هشت هزار و 101 مورد ثبت نام از طریق دستگاه‌های اجرایی و سه هزار و 521 مورد به صورت دستی انجام شده است که پس از بررسی از میان آنها یکهزار و 535 فقره تکراری، نامطابق با سامانه و ضوابط ابلاغی و یا تکراری بوده است که در نهایت یکهزار و 229 فقره اشتغال خانگی با رقم تسهیلات 53 میلیارد و 280 میلیون ریال برای بانک‌ها ارسال شده است.
وی اعلام کرد: از مجموع اعتبارات مصوب مشاغل خانگی تا کنون 53.8 درصد آن به بانک‌ها ابلاغ شده است.
ایمانی یادآور شد: در بحث خود اشتغالی نیز در سی و نهمین جلسه شورای عالی اشتغال 181 میلیارد و 990 میلیون ریال برای استان قزوین سهمیه اشتغال در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول