اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تامین اجتماعی نهبندان:

بند "و" ماده 80 قانون سبب اشتغال پایدار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس تامین اجتماعی نهبندان گفت: بند "و" ماده 80 قانون برنامه توسعه، خدمتی دیگر به بیمه‌شدگان و کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی است که سبب اشتغال پایدار در جامعه می‌شود.

بند "و" ماده 80 قانون سبب اشتغال پایدار می‌شود
علی راستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهبندان اظهار داشت: استفاده از بند "و" ماده 80 به استناد دستورالعمل صادره به این نحو است که کارفرمایان باید مدارک کارفرمایی خویش را که تقاضای کارگر جدید دارند به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل دهند.
وی ادامه داد: این مدارک در کمیته‌ای که متشکل از نمایندگان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی است بررسی و در صورت احراز شامل استفاده از این بند ماده 80 قانون برنامه توسعه می‌شوند.
رئیس تامین اجتماعی نهبندان تصریح کرد: در این بند در سال نخست 18 درصد حق بیمه توسط دولت و در سال دوم نیز 16 درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود.
راستی افزود: در سال‌های سوم، چهارم و پنجم حق بیمه پرداختی توسط دولت به ترتیب 14، 12 و 10 درصد است.
وی یادآور شد: در ضمن آن دسته از کارفرمایانی که از ماده 103 استفاده می‌کردند اما به صورت پنج سال کامل از این ماده استفاده نکردند می‌توانند با احراز شرایط از مزایای ماده 103 نیز برخوردار شوند.
رئیس تامین اجتماعی نهبندان با بیان اینکه بیمه‌های قالیبافان، کارگران ساختمانی، باربران، خادمان مساجد از بیمه‌های مورد حمایت سازمان تامین اجتماعی است، گفت: حق بیمه این نوع از بیمه‌ها هفت درصد است که 20 درصد آن را دولت پرداخت می‌کند.
راستی اظهار داشت: بیمه مشاغل آزاد و اختیاری حق بیمه آنها به ترتیب 18(به علاوه درمان) و 26 درصد است.
وی با اشاره به اینکه بیمه زنان سرپرست خانوار (مشمول یارانه) حق بیمه آنها توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی پرداخت می‌شود، ادامه داد: مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی (مشمول یارانه) نیز حق بیمه آنان توسط ادارات مربوطه پرداخت می‌شود.
رئیس تامین اجتماعی نهبندان تصریح کرد: در بیمه رانندگان حمل و نقل مسافر نیز 5.13 درصد حق بیمه توسط خود افراد و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود همچنین بیمه مربیان مهدهای کودک خود مالک و بسیجیان و رزمندگان نیز توسط نهادهای مربوطه تامین می‌شود.
راستی افزود: بیمه خبرنگاران، هنرمندان و نویسندگان نیز 23 درصد آن توسط دولت پرداخت می‌شود.
وی افزود: هنوز بیمه‌های دیگری وجود دارد که در نهبندان زیر پوشش قرار نگرفتند که از جمله آنها می‌توان بیمه اعضای سازمان دامپزشکی، اعضای سازمان نظام پزشکی، سرویس‌کاران مجاز شرکت بوتان، مداحان و شاعران اهل بیت(ع)، نمایندگان بیمه ایران، بیمه معلم و کارشناسان و وکلای قوه قضائیه اشاره کرد.
رئیس تامین اجتماعی نهبندان گفت: هم‌اکنون تعداد 4 هزار و 610 نفر در شهرستان زیر پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.
وی اظهار داشت: از این تعداد 3 هزار و 451 نفر بیمه شده عادی هستند و مابقی در بیمه شده بیمه‌های اختیاری 58 نفر، قالیبافان 56 نفر، کارگران ساختمانی 161 نفر، زنان سرپرست خانوار کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی 102 نفر، مددجویان مشمول یارانه کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی 64 نفر و رانندگان حمل و نقل بار و مسافر 575 نفر هستند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول