اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل:

گلوگاه‌های قاچاق در اردبیل تحت کنترل است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل گفت: گلوگاه‌های قاچاق در استان اردبیل تحت کنترل جدی است.

گلوگاه‌های قاچاق در اردبیل تحت کنترل است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از نظر قاچاق کالا و ارز با توجه به مراقبت‌ها و کنترل‌های لازم و مناسب جزو استان‌های با رتبه پایین است به گونه‌ای که با کنترل‌ها و پیشگیری‌های لازم روز به روز بر کاهش میزان قاچاق انواع کالا و ارز افزوده می‌شود.
وی یکی از راهکارهای مبارزه با این پدیده زشت را بهره‌گیری از ابزارهای مناسب فرهنگی در استفاده از کالاهای داخلی اعلام کرد و افزود: اگر کاهش میزان واردات کالاهای قاچاق اتفاق بیفتد به یقین قادر می‌باشیم جلوی قاچاق کالای خارجی را بگیریم.
دستباز توجه به تولید کیفی کالاهای داخلی را در کاهش قاچاق بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: تهیه و طراحی سامانه کنترل ویژه کالا در استان اردبیل می‌تواند به این امر کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: این سامانه تمام مراحل و کنترل و بازرسی کالاها را به‌ صورت دقیق رصد کرده و از ورود کالاهای خارجی و غیراستاندارد به صورت قاچاق از مبادی ورودی جلوگیری می‌کند.
این مسئول همچنین تقویت تعاونی‌های مرزنشینان را با هدف افزایش رفاه و معیشت مرزنشینان در کاهش قاچاق مؤثر دانست و اضافه کرد: ساماندهی مبادلات مرزی و اعمال دقیق مقررات و کاستن از تشریفات گمرکی در این حوزه بسیار مؤثر است.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل، اردبیل را از امن‌ترین و کم حاشیه‌ترین مناطق از نظر قاچاق کالا دانست و از کاهش روزافزون قاچاق سوخت به ویژه بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها در اردبیل خبر داد.
در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای شهرستان نیر فرماندار این شهرستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری و سیاست دولت در ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی ارتقای کیفیت آن را مؤثر در کاهش ورود کالاهای قاچاق اعلام کرد.
سیدحمید عباداللهی گفت: ‌باید در این راستا اقدامات جدی انجام شده و مصوبات کمیسیون و تصمیم‌گیری‌های آن مورد توجه قرار گیرد.
فرمانده نیروی انتظامی نیر در این جلسه با اشاره به حساسیت معبر عبوری نیر در استان اردبیل از این معبر به عنوان مسیری ناامن برای قاچاقچیان وارد‌کننده مواد قاچاق به اردبیل خبر داد.
سیدداود موسوی افزود: این شهرستان با حضور هوشمندانه مأموران نیروی انتظامی برای ورود کالاهای قاچاق به ویژه مواد مخدر ناامن است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول