اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همدان تأکید کرد:

آگاهی‌بخشی‌ زمینه‌ساز مبارزه با قاچاق کالا و ارز

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همدان گفت: آگاهی‌بخشی به مردم زمینه‌ساز مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

آگاهی‌بخشی‌ زمینه‌ساز مبارزه با قاچاق کالا و ارز
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، یونس خلیلی‌مجد ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در باب مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: اعضای این کمیسیون باید به درستی ارزیابی و بررسی کنند تا اهداف ترسیم شده را به درستی اجرایی سازند و با سرعت و دقت بیشتری پیگیر اجرایی شدن آن باشند.
وی با اشاره به آماده‌سازی لوح فشرده‌ای در ارتباط با مقالات با موضوع "اقتصاد سالم"، گفت: 100 مقاله از این تعداد مورد انتخاب واقع شده که دارای مباحث بسیار مهمی است که با این وصف، اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید وقت صرف کنند و از مقالاتی که هم‌راستا با فعالیت‌شان است، بهره بگیرند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان با اشاره به ساخت انیمیشنی در زمینه قاچاق کالا و ارز، در صدا و سیما، ابراز کرد: با توجه به اینکه ساخت این انیمیشن از نظر فنی بسیار خوب است اما از نظر محتوای و فیلمنامه جای کار بسیاری دارد و باید پربارتر شود تا برای مخاطب انگیزه ایجاد کند.
وی تصریح کرد: مردم نیاز دارند در ارتباط با قاچاق کالا اطلاعات مورد نیاز را به درستی دریافت کنند چرا که بهترین شیوه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به این مقوله است تا به این واسطه اقبال مردم برای خرید این نوع کالا‌ها کم شود.
خلیلی‌مجد متذکر شد: تعامل اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز موجب توفیق برنامه‌ها و نیز ارتقای جایگاه این کمیسیون در کشور می‌شود که بر این اساس همکاری و تعامل متقابل را نباید از نظر دور داشت.
وی با بیان اینکه کالای قاچاق مقوله‌ای است مستقیماً با سلامت جسم و روان مردم جامعه در ارتباط است، گفت: همه ما در راستای حفظ سلامت مردم باید به درستی فعالیت کنیم که در این زمینه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در هر فصل توسط کمیته‌های مختلف کمیسیون مبارزه بسیار مهم است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان همدان عنوان کرد: امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بگیر و ببند و اعمال قهرآمیز به نتیجه نمی‌رسد بلکه باید در این راستا با آگاه‌بخشی مؤثر به مردم جامعه، مشارکت آنان را در این زمینه بیشتر کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر زمینه آگاهی‌بخشی و ارتقای اطلاعاتی مردم در زمینه کالاهای قاچاق در جامعه توسط صدا و سیما فراهم شده است.
خلیلی‌مجد با اشاره به وظیفه ذاتی اداره استاندارد در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد باید امر استانداردسازی مبارزه با قاچاق کالا را توضیح دهد.
‌معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان نیز در رابطه با عملکر شش ماهه این معاونت در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز، گفت: کارشناسان معاونت غذا و داروی علوم پزشکی همدان در این مدت به امر آموزش اصناف همدان در زمینه قاچاق کالا و ارز فعالیت کرده‌اند.
علی‌اصغر وحیدی‌نیا اخذ تعهد از فروشندگان همدان در زمینه عدم فروش لوازم بهداشتی و آرایشی قاچاق و نیز جمع‌آوری اقلام غیر‌مجاز بهداشتی و آرایشی را از جمله اقدامات معاونت غذا و داروی علوم پزشکی همدان دانست و اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری 2 هزار و 500 قلم از انواع کالاهای غیر‌مجاز در همدان جمع‌آوری شده است.
رئیس سازمان بازرگانی استان همدان نیز با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به اجرای طرح"ایران کد" اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح کالاهای تولید داخل و خارج شناسنامه‌دار می‌شوند و امر رهگیری آنها به راحتی میسر می‌شود.
محمدمهدی فرشچی‌‌موحد با اشاره به نهضت کاهش قیمت تمام شده کالا نیز بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت تمام شده قیمت کالای داخل نسبت به کالای وارداتی بالاست، این نهضت در راستای پایین آوردن قیمت تمام شده در داخل گام برمی‌دارد.
وی در پایان به تشکیل انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سطح شهرستان همدان، اشاره و تصریح کرد: این تشکل در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گام برمی‌دارد و سعی ما بر این بوده که کارشناسان این تشکل دارای تحصیلات دانشگاهی و خاص باشند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول