اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در بوشهر؛

شناور تحقیقاتی موسسه اقیانوس‌شناسی به آب انداخته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی استان بوشهر گفت: به زودی شناور تحقیقاتی موسسه اقیانوس‌شناسی در بوشهر به آب انداخته می‌شود.

شناور تحقیقاتی موسسه اقیانوس‌شناسی به آب انداخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، وحید چگینی صبح امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان نقاشی کودکان و صنایع دستی دریایی بانوان این استان گفت: در کارگاه آموزشی صنایع دستی دریایی 20 نفر از مربیان مراکز فرهنگی کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و جمعی از دختران و بانوان هنرمند استان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
وی افزود: به زودی شناور تحقیقاتی موسسه اقیانوس‌شناسی در بوشهر به آب انداخته می‌شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز در این مراسم گفت: ارتباط کودکان و نوجوانان با طبیعت پیرامون آنان موجب ظرفیت‌سازی در این قشر می شود.
زهرا عرفان اظهار داشت: این امر موجب افزایش آگاهی عمومی، ارتقا مهارت‌های فردی و ظرفیت‌سازی کودکان می‌شود.
وی افزود: ایجاد پیوند بین دانستنی‌ها و آموختنی‌های کودکان و نوجوانان با طبیعت و با پیرامون خود امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
وی اظهار داشت: شناخت علمی اقیانوس‌ها، محیط‌های دریایی، خطرهای دریایی و چگونگی استفاده درست و مناسب از منابع دریایی بسیار حائز اهمیت است و کودکان باید با این مسائل آشنا شوند.
عرفان تصریح کرد: باید زمینه شناخت انواع صنایع دستی و مصنوعات صدفی و دریایی به عنوان یک محصول فرهنگی که از ارزش‌های والای فرهنگی، هنری، ذوق و اندیشه در تولید برخوردار است را برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.
وی یادآور شد: این در حالی است که توسعه و گسترش صنایع دستی در مناطق ساحلی جنوب به ویژه استان بوشهر با بیش از 700 کیلومتر نوار ساحلی یک فرصت شغلی محسوب می‌شود.
عرفان ادامه داد: این ظرفیت مهم و استثنایی در ایجاد اشتغال باید در برنامه‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد و مسئولان برای بهره‌برداری هر چه بهتر از این قابلیت برنامه‌ریزی کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با گرامیداشت عید غدیر بیان کرد: غدیر پیوند نبوت، امامت و ولایت است و امیدواریم بتوانیم از حریم ولایت صیانت کنیم و آن هم در پرتو شناخت وجودی انسان و گرایش درونی انسان به سوی تعالی است.
وی اضافه کرد: با توجه به کیفیت پرورش و تربیت با یک برنامه دقیق و حساب شده می‌توانیم کودکان و نوجوانان را انسان‌هایی با ایمان، متقی، شجاع، وظیفه شناس، مسئول، سالم و باسواد تربیت کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول