اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‎طبیعی گرگان:

ایستگاه مرکز تحقیقات گنبد‎کاووس برتر کشوری شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‎طبیعی گرگان گفت: در هفته پژوهش سال‎جاری، ایستگاه مرکز تحقیقات گنبد‎کاووس به‎ عنوان ایستگاه برتر کشوری شناخته شد.

ایستگاه مرکز تحقیقات گنبد‎کاووس برتر کشوری شد
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عباسعلی نوری‎نیا بعد از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری، یک محقق برتر کشوری نیز داشتیم که در 27 آذرماه امسال در تهران تقدیر خواهد شد.
وی به مهمترین پژوهش‎های محققان و کارشناسان بخش کشاورزی در مرکز تحقیقات اشاره کرد و افزود: در بخش اصلاح ارقام، اصلاح نباتات، بیولوژی خاک، ایزوله‎های پروتونی، علوم دامی، بذر، زیتون و پکان و شش پروژه بزرگ در بخش مرتع و منابع‎طبیعی برای چگونگی استفاده از مراتع کارهای بسیار خوبی انجام شده است.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‎طبیعی گرگان تصریح کرد: تعداد پژوهش‎های مرکز تحقیقات 261 پروژه اجرا شده و 180 پروژه خاتمه‌یافته ارزیابی شده که نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته‌ایم.
نوری‌نیا از برگزاری کارگاه‎های آموزشی به عنوان ارائه ایده‎های نوین یاد کرد و بیان داشت: از مزایای کارگاه‎های آموزشی، تجمیع اطلاعات یک متخصص است که افراد با توجه به تخصص‎شان از این اطلاعات بهره‎مند می‎شوند لذا باید ایده‎های نو در مرحله اجرا به‎ کار گرفته شوند و براساس شرایط منطقه آنها را بومی‎سازی کرد.
وی یادآور شد: از نتایج مثبت برگزاری کارگاه‎ها این بوده که مرکز تحقیقات گرگان به سایت باقلا به‎عنوان یکی از مهمترین مراکز اصلی در کشور تبدیل شود لذا برگزاری کارگاه‎ها پشتوانه پروژه‎های ما است که بتوانیم آنها را به لحاظ فنی حمایت کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع‎طبیعی گرگان گفت: از برنامه‎های آینده این مرکز برگزاری جشنواره و همایش بذر، جشنواره بین‎المللی دانه‎های روغنی، کارگاه‎های آموزشی بین‎المللی است که در سال آینده میزبان این برنامه‎ها خواهیم بود.‌
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول