اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تقویت صنایع کوچک؛

طرح‌های پژوهشی صنعتی فارس حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: حمایت از طرح‌های پژوهشی و پژوهشگران به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی در راستای تقویت صنایع کوچک مورد توجه جدی این شرکت قرار دارد.

طرح‌های پژوهشی صنعتی فارس حمایت می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در کمیته پژوهشی این شرکت با اشاره به طرح حمایت از پایان‌نامه‌های تسهیلات تکمیلی به عنوان یکی از برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در مورد حمایت از پژوهشگران اظهار داشت: در سال جاری تاکنون در زمینه حمایت از پنج طرح پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی با موضوع تقویت و حمایت از صنایع این استان اقدامات لازم انجام شده است.
وی افزود: براساس آیین‌نامه‌های موجود پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی از پایان‌نامه‌های مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکترا حمایت‌های ویژه صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از دیگر برنامه‌های این شرکت را حمایت از طرح‌های پژوهشی کاربردی با موضوع رشته‌های صنعتی اولویت‌دار استان اعلام کرد و گفت: در این زمینه تاکنون در راستای حمایت از پنج طرح پژوهشی اقدامات لازم صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: این طرح‌های پژوهشی در راستای توانمندسازی صنایع کوچک این استان به مرحله اجرا در می‌آید.
وی از جمله طرح‌های حمایت شده را طرح تحقیقاتی تهیه پودر لاستیک، طرح ساخت تیشو بهداشتی، ساخت پمپ‌های سانتریفیوژ، دیوارهای گچی از پیش ساخته و تولید شیره خرما اعلام کرد.
همت همچنین با بیان اینکه برای واگذاری زمین به پژوهشگران و نخبگان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تخفیف ویژه در نظر گرفته می‌شود، گفت: چنانچه نخبگان و پژوهشگران از مراجع ذی‌صلاح معرفی‌نامه ارائه کنند شامل تخفیفات ویژه می‌شوند.
وی همچنین با بیان اینکه در اتاق‌های فکر و امور مختلف در شرکت شهرک‌های صنعتی از دیدگاه‌های نخبگان و پژوهشگران علمی و دانشگاهی و صنعتی استفاده می‌شود، تصریح کرد: اجرای طرح سفیر صنعت از جمله طرح‌هایی است که به منظور استفاده از نظرات نخبگان دانشگاهی و صنعتی به منظور عارضه‌یابی از صنایع استان فارس توسط شرکت شهرک‌های صنعتی فارس برای نخستین بار در کشور در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در پایان خاطرنشان کرد: معتقدیم تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه بوده و بدین لحاظ نیز حمایت از طرح‌های پژوهشی از اهمیت بالایی برای توسعه صنعتی برخوردار است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول