اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی قیروکارزین تأکید کرد:

توان بالای ظرفیت سرمایه‌گذاری در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: توان بالای تولید محصولات متنوع کشاورزی به ویژه مرکبات و نخیلات ‌ظرفیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنایع کشاورزی قیروکارزین است.

توان بالای ظرفیت سرمایه‌گذاری در قیروکارزین
به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، ناصر انصاری ظهر امروز در همایش بزرگ سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی قیروکارزین با بیان اینکه برگزاری این همایش به عنوان تلنگری در ایجاد تفکر سرمایه‌گذاری و شناساندن راه‌ها و فرصت‌ها بوده و با تلاش مدیریت ارشد شهرستان و حضور مدیران صنایع و امور سرمایه‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و کارشناسان امور بانکی صورت گرفته است، اظهار داشت: با توجه به 70 درصد اشتغال قیروکارزین در بخش کشاورزی یکی از مشکلات عمده در این بخش نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی است که موجب عرضه محصولات قیروکارزین به‌نام دیگر شهرستان‌ها به بازارهای داخلی و حتی خارجی می‌شود.
وی شرایط مناسب اقلیمی را باعث تولید محصولات متنوع کشاورزی در این شهرستان دانست و اضافه کرد: قیروکارزین دارای 41 هزار هکتار سطح زیر کشت است که 15 هزار هکتار آن مرکبات و نخیلات هستند که 30 درصد سطح زیر کشت مرکبات و 20 درصد سطح زیر کشت نخیلات این استان را شامل می‌شود و حجم تولید محصولات باغی به 420 هزار تن می‌رسد.
انصاری با اشاره به مقام نخست قیروکارزین در تولید لیمو شیرین و لیمو ترش کشور خاطرنشان کرد: قیروکارزین امروز 43 درصد لیمو شیرین و بیشتر از 34 درصد لیمو ترش کشور را به خود اختصاص داده است و همچنین دارای 16 هزار هکتار سطح زیر کشت زراعی آبی و 9 هزار و 500 هکتار زراعت دیم هستیم که بالغ بر 112 هزار تن محصولات زراعی در سال تولید داریم.
این مقام مسئول با تشریح ظرفیت‌های بخش کشاورزی قیروکارزین بیان داشت: با توجه به حجم تولید محصولات باغی و زراعی ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی یکی از نیازهای اساسی رونق بخش کشاورزی در قیروکارزین است.
رئیس جهاد کشاورزی قیروکارزین با معرفی طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان با توجه به ظرفیت‌های موجود خاطرنشان کرد: احداث واحدهای سورتینگ و بسته‌بندی خرما و مرکبات، واحدهای سردخانه و انبار صنعتی، طرح تولید آب لیمو و رب از لیمو ترش، طرح‌های تولید فرآورده‌های خرما با توجه به تولید 20 درصد خرمای استان مانند قند مایع، شیره، سرکه، عسل خرما و تولید انواع شیرینی‌‌های خرما و همچنین تولید کاغذ از چوب آن و تولید خوراک دام و طیور و کود زراعی از ضایعات خرما از جمله طرح‌های مناسب سرمایه‌گذاری در بخش باغی است.
وی در ادامه معرفی این طرح‌ها ابراز داشت: طرح تولید رب گوجه فرنگی با توجه به یک‌هزار و 50 هکتار سطح زیر کشت این محصول، طرح تولید پودر سبزیجات و فرآوری کنجد با در نظر گرفتن یک‌هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت این محصول در قیروکارزین، طرح تولید کمپوست، احداث گلخانه، تولید نهال، طرح توسعه گیاهان دارویی و همچنین ایجاد میدان میوه و تره‌بار و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و باغی از طرح‌های دارای ارزش بالای سرمایه‌گذاری در قیروکارزین است.
انصاری در پایان افزود: جهاد کشاورزی قیروکارزین آماده هرگونه همکاری و حمایت، مشاوره و همچنین اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در این شهرستان است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول