اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

آمار واقعی تعداد واحدهای صنعتی اصفهان را نمی‌دانیم

خبرگزاری فارس: سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: به واسطه برخی از سخت‌گیری‌ها و فراهم نبودن زمینه رشد و حمایت از صنایع کوچک موجب شده تا صنایع زیرزمینی و بسیار سنتی به وجود آید و آمار دقیقی از تعداد واحدهای تولیدی پیدا نکنیم.

آمار واقعی تعداد واحدهای صنعتی اصفهان را نمی‌دانیم
مظفر انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: در استان اصفهان که یکی از پهناورترین استان‌های کشور است بیش از 8هزار و 500 واحد تولیدی به کار خود مشغول بوده که بیش از 220هزار واحد صنفی و در کنار آن ده‌ها هزار واحد کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.دلیل اینکه آمار دقیقی را ذکر نمی‌کنم این است که خودمان نیز آمار دقیق نداریم.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به عدم آمار دقیق این سازمان افزود: به واسطه برخی از سخت‌گیری‌ها و فراهم نبودن زمینه رشد و حمایت از صنایع کوچک موجب شده تا اینکه صنایع زیرزمینی و بسیار سنتی به وجود آید.
وی با اشاره به این مطلب که در حوزه صنایع کوچک استعدادهای بسیار زیادی وجود دارد، تاکید کرد: با اندکی حمایت می‌توان این صنایع را کارآمد کرد.
انصاری با اشاره اشتغال زایی در برخی از مشاغل تصریح کرد: در استان اصفهان بیش از 65هزار نفر فرش باف و قالی باف بیمه بازنشستگی، بیمه تکمیلی و بیمه درمان شدند.
وی با اشاره به تهدیدها و فرصت‌های پیش روی صنعتگران افزود: مشکلات به وجود آمده این است که ما امروز با نابرابری و بی‌عدالتی دشمنان کشور قرار گرفتیم آنها ما را از حداقل لوازم مانند قطعات کوچک محروم می‌کنند.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: این تحریم‌ها باید به صورت فرصتی در کشور تبدیل شود و در پی آن خلاقیت و ظرفیتی که خاص ایرانیان است باید بروز کند.
وی گفت: ما باید نقش بومی‌سازی صنایعی را که در خدمت داریم هر روز افزایش دهیم و اگر به قطعاتی نیازمندیم که از خارج تأمین می‌شود باید از صنعتگران داخلی خود بخواهیم.
انصاری تصریح کرد: شاید چالش‌های پیش روی ما رقبای خارجی ما است که توجه ما باید به قیمت تمام شده محصولات خود باشد.
وی افزود: ما باید هزینه‌های مازاد را کم کنیم تا قدرت رقابت با دیگر رقبای خود را داشته باشیم.
سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: شاید مهم‌ترین اهرمی که در دست حاکمیت است و برای کنترل بازار موثر بوده بحث تعرفه است.
وی با اشاره به واردات برخی کالاها به صورت قاچاق به کشور بیان داشت: اگر ما نتوانیم محصولی را به صورت مشروع وارد کشور کنیم، این کار به صورت نامشروع انجام می‌شود که همان قاچاق است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول