اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به علت عدم تحقق وعده‌ها ابراز شد؛

انتقاد مردم ابرکوه از بخش درمان تأمین اجتماعی یزد

خبرگزاری فارس: مردم ابرکوه از عدم تحقق وعده‌های مدیریت درمان تأمین اجتماعی ابرکوه انتقاد کردند.

انتقاد مردم ابرکوه از بخش درمان تأمین اجتماعی یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، نماینده مردم ابرکوه در مجلس شورای اسلامی که ظهر امروز به درخواست بیمه شدگان تأمین اجتماعی ابرکوه در مطب پزشک معین تأمین اجتماعی ابرکوه حاضر شده بود، شاهد انتقادات شدید مردم از مسئولان درمان تأمین اجتماعی یزد بود.
مردم در این دیدار با بیان اینکه چرا 25هزار بیمه شده تأمین اجتماعی از حداقل امکانات بهره می‌برند، خواستار پاسخگویی مسئولان درمانی تأمین اجتماعی استان یزد شدند.
یک خانم بیمار روستایی گفت: برای استفاده از تنها مطب پزشک عمومی تأمین اجتماعی در ابرکوه 25 کیلومتر را طی کرده‌ام و نتوانسته‌ام برای امروز نوبت بگیرم.
فلاح‌زاده یکی دیگر از مراجعان نیز بیان کرد: ازدحام بیماران در این مطب به حدی است که اگر شش صبح نیز اعلام شود که مطب باز است، مردم در پشت درب منتظر می‌مانند.
یکی دیگر از حاضران نیز با بیان اینکه شنیده‌ام روزانه حدود 100 نفر به این مکان مراجعه می‌کنند، افزود: آیا حق این مردمی که در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشته‌اند، این است؟
یکی دیگر از حاضران نیز اظهار داشت: علت مراجعه مردم به این مطب که تنها دارای یک پزشک است، مشکلات مالی عموم بیمه‌شدگان است که در این شهرستان به تمام معنا محروم زندگی می‌کنند.
وی یادآور شد: چندین سال است که زمزمه ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی در ابرکوه به گوش می‌رسد اما هنوز عملی نشده است.
یکی دیگر از خانم‌های حاضر در محل نیز چنین استنباط کرد که چون مسئولان در شهرهای بزرگ هیچ مشکلی از لحاظ درمان ندارند، مشکلات مردم این شهرستان را درک نمی‌کنند و بهترین راه برای آشنایی آنان با این مشکلات، انتقال محل خدمتی آنان برای مدتی کوتاه به شهرستان‌ها است.

* نماینده مجلس: درمانگاه تامین اجتماعی در خردادماه 90 راه‌اندازی می‌شود
به گزارش فارس نماینده مردم شهرستان ابرکوه و چهار شهرستان دیگر استان یزد در خردادماه سال جاری در گفت‌وگو با رسانه‌های جمعی و در خبری که رسانه‌ها تیتر "درمانگاه تامین اجتماعی ابرکوه راه‌اندازی می‌شود" را برای آن در نظر گرفته بودند، با اظهار امیدواری برای راه‌اندازی این درمانگاه اظهار کرده بود: در مورد راه‌اندازی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان ابرکوه با 25 هزار عضو، پیگیری‌های بسیاری در سال‌های قبل صورت پذیرفته بود.
کاظم فرهمند افزود: پیش از این و به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته از طرف این سازمان، با شرط واگذاری ساختمان، تامین نیروهای مورد نیاز و تقبل هزینه پنج ساله از طرف شهرستان، با راه‌اندازی این درمانگاه موافقت شده بود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه این امر برای شهرستان مقدور نبود، در دیدار قبلی با وزیر رفاه و با دستور وی، موضوع به هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی ارجاع شده بود تا در صورت تصویب، این هزینه‌ها از طریق شرکت‌های خدماتی تامین شود که این امر در هیئت مدیره مطرح و مورد تصویب قرار گرفت.
فرهمند یادآور شد: بر اساس این تصمیم، شرط تامین بودجه از شروط سازمان کنار گذاشته شد و درمانگاه تامین اجتماعی ابرکوه راه‌اندازی می‌شود.
این خبر شادی را در میان بیمه‌شدگان این شهرستان که کمترین امکانات درمانی را در اختیار دارند و جمع زیادی از مردم شهرستان را شامل می‌شوند به ارمغان آورد.

* راه‌اندازی درمانگاه تا هفته دولت در صورت عمل به تعهدات شهرستان
معاون درمان تأمین اجتماعی استان یزد نیز در جلسه‌ای که در همین ماه در محل فرمانداری برای ایجاد درمانگاه تأمین اجتماعی تشکیل شده بود، اظهار داشت: در صورت تأمین ساختمان و تجهیزات مورد نیاز که به عهده شهرستان گذاشته شده است، در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی درمانگاه تامین اجتماعی ابرکوه خواهیم بود.
غلامحسین دهقان ابراز امیدواری کرد: با عمل به تعهدات شهرستان، از جمله تأمین مکان مناسب، این درمانگاه تا هفته دولت به بهره‌برداری برسد و بتواند خدمات خود را به بیمه‌شدگان ارائه کند.

* فرماندار ابرکوه: به تعهدات خود عمل می‌کنیم
فرماندار ابرکوه هم در این جلسه بر اعلام آمادگی شهرستان در عمل به تعهدات خود برای ایجاد سریع‌تر این درمانگاه تأکید کرده بود.
اسماعیل برزگرزاده با بیان اینکه راه‌اندازی درمانگاه تأمین اجتماعی حق مردم شهرستان و خواسته‌ای است که چندین سال مورد پیگیری بوده است، از فراهم شدن زمینه ایجاد این درمانگاه اظهار رضایت کرد و از اعلام آمادگی شهرستان برای عمل به تعهداتی که در این زمینه به عهده گرفته است نیز خبر داد.
برزگرزاده تأکید کرد: در راستای انجام این کار، به تمام وظایفی که به عهده شهرستان گذاشته شده است عمل خواهیم کرد تا این آرزوی به حق مردم محروم ابرکوه هر چه زودتر تحقق یابد.
با وجود همه این وعده‌هایی که مستندات آنها در رسانه‌های موجود است، هیچ یک از آنها محقق نشد و مردم ابرکوه همچنان با مشکلات عدیده‌ای در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کنند.

* عمل به تعهدات شهرستان
یکی از خیران ابرکوه نیز در این زمینه به خبرنگار فارس اظهار داشت: بعد از این جلسه و بازدیدی که مسئولان درمانی تأمین اجتماعی از چند ساختمان به عمل آوردند، ساختمان مد نظر آنها در اختیار این درمانگاه قرار گرفت و تغییرات مورد نیاز تأمین اجتماعی نیز اعمال شد و حدود سه ماه از اجاره این محل نیز می‌گذرد.
محمود فلاح‌زاده افزود: همچنین با کمک خیران شهرستان امکانات مورد نیاز و درخواستی مسئولان تأمین اجتماعی اعم از لوازم اداری و پزشکی نیز تأمین و در محل مستقر شد و حتی تابلو درمانگاه نیز آماده شده است.
وی یادآور شد: با تمام این اقدامات هنوز خبری از راه‌اندازی این درمانگاه نیست.
25هزار بیمه شده تأمین اجتماعی ابرکوه تاکنون از داشتن درمانگاه تأمین اجتماعی به عنوان حداقل امکان درمان، محروم بوده‌اند و بارها خواسته خود را با استفاده از رسانه‌های جمعی مطرح کرده‌اند.
چند روز قبل نیز نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، از حل این مشکل در آینده‌ای نزدیک خبر داده بود.
با توجه به وعده‌هایی که مسئولان مختلف شهرستان برای راه‌اندازی درمانگاه تامین اجتماعی به مردم ابرکوه داده‌اند و با توجه به آمادگی خیر در این زمینه، مردم هنوز چشم‌انتظار خدمات بهداشتی و پزشکی هستند.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول