اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد:

آغاز مایه‌کوبی تب برفکی در جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: مایه‌کوبی بیماری تب برفکی گوسفند و بز از 16 آذر ماه جاری آغاز شده است و تا 30 روز کاری ادامه دارد.

آغاز مایه‌کوبی تب برفکی در جنوب کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل دامپزشکی جنوب استان، علیرضا رجایی با اشاره به آغاز مایه‌کوبی تب برفکی در جنوب کرمان اظهار داشت: تب برفکی یکی از واگیردارترین بیماری‌های ویروسی دام‌های زوج‌سم از جمله گاو، گوساله، گوسفند، بز و ... بوده که با نام‌های محلی ترکه و طبقه معروف است.
وی با اشاره به علائم این بیماری تصریح کرد: علائمی مانند تب بالا، وجود تاول و ضایعات در دهان، نوک پستان‌ها و میان سم، لنگش، کاهش میزان شیر، لاغری و ... از دیگر علائم بارز بیماری تب برفکی است.
رجایی بیان کرد: فاز مایه‌کوبی تب برفکی گوسفند و بز در سال جاری از 16 آذر ماه آغاز شده است و به مدت 30 روز کاری ادامه دارد.
وی بیان کرد: این طرح با استفاده از امکانات و توان نیروهای دولتی «با تشکیل 18 اکیپ» و همچنین همکاری بخش خصوصی دامپزشکی به صورت کاملا رایگان اجرا می‌شود.
رجایی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد یک میلیون و 100 هزار رأس گوسفند و بز در سراسر منطقه علیه این بیماری واکسینه شوند.
وی عنوان کرد: دامداران باید در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره تلفن 1512 اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان تماس بگیرند.
به گزارش فارس، دامپزشکی جنوب کرمان از سال 86 مستقل شده که این استقلال موجب خدمت‌رسانی بیشتر به دامداران این منطقه شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول