اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی راور خبر داد:

مایه‌کوبی 22 هزار رأس دام علیه تب برفکی در راور

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور گفت: مرحله دوم مایه‌کوبی 22 هزار رأس دام علیه تب برفکی در شهرستان راور به پایان رسید.

مایه‌کوبی 22 هزار رأس دام علیه تب برفکی در راور
احمدرضا انور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در راور اظهار داشت: با اتمام فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در شهرستان راور بیش از 20 هزار رأس گوسفند و بز و 2 هزار رأس گاو علیه بیماری واگیردار تب برفکی واکسینه شدند.
وی افزود: این فاز با وجود اینکه با مشکلاتی از قبیل سردی ناگهانی هوا و فصل آبستنی دام‌ها همراه بود، اما با همکاری دامداران و روستاییان به نحو مطلوبی به اتمام رسید.
انور تصریح کرد: در شهرستان راور با توجه به پراکندگی روستاها در دو بخش کوهساران و مرکزی و کمبود نیرو، خودرو و امکانات شبکه دامپزشکی، مشکلات بسیار زیادی برای سرویس‌دهی خدمات دامپزشکی به روستاهای دور افتاده به وجود می‌آید.
وی خاطرنشان کرد: دامداران برای افزایش کارآیی این واکسیناسیون و ایجاد امنیت بهتر در دام‌های خود با همکاری با اکیپ‌های دامپزشکی تمام جمعیت دامی خود اعم از آبستن و غیر ‌آبستن را مورد واکسیناسیون قرار دهند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان راور با اشاره به دام قاچاق در این شهرستان گفت: ورود دام‌های غیر مجاز به راور و بروز بیماری‌هایی عفونی در یک سال گذشته خسارت بسیاری را به دامداری‌ها و گله‌داران این منطقه وارد کرده است. 
انور اذعان کرد: هرگونه حمل و نقل دام و فرآورده خام دامی بین استان‌ها و شهرستان‌ها باید با مجوز حمل بهداشتی دامپزشکی انجام شود و در صورت مشاهده موارد بدون مجوز به شدت برخورد می‌شود.
وی بیان کرد: علاقه مردم راور به خرید دام، سودجویان این عرصه را تشویق به حمل غیرمجاز دام و اقدام به فروش در روستاها به دور از چشم بازرسان این شبکه می‌کند که بعضی از این دام‌ها بیمار هستند.
انور افزود: دام‌های غیربومی نیز پس از توقیف با حکم قضایی تحویل گمرک و به نفع دولت ضبط شده و دامدار متخلف نیز مشمول جریمه می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول