اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اعلام کرد:

امکان تشخیص سویه‌های تب برفکی در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: امکان تشخیص سویه‌های بیماری تب برفکی در آذربایجان غربی میسر شد.

امکان تشخیص سویه‌های تب برفکی در آذربایجان غربی
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه شهرام دیلمقانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با راه‌اندازی تست آنتی ژن دیتکشن برای تشخیص سویه‌های بیماری تب برفکی در آزمایشگاه ممتاز استان آذربایجان غربی امکان تشخیص بیماری تب برفکی ضمن اعلام وجود و یا عدم وجود این بیماری در آذربایجان غربی امکان‌پذیر شد.
وی با بیان اینکه این آزمایشگاه در آزمایشگاه ممتاز منطقه‌ای اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان‌غربی راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم و واگیر دامی بوده که هر ساله خسارت اقتصادی سنگینی را به صنعت دامی تحمیل  می‌کند. 
این مسئول افزود: در این راستا برای صیانت از سرمایه دامی منطقه کارشناسان آزمایشگاه ممتاز  منطقه‌ای استان آذربایجان غربی موفق به تشخیص و اعلام وجود و یا عدم وجود سویه‌های بیماری تب برفکی از طریق راه‌اندازی تست آنتی ژن دیتکشن در منطقه شده‌اند.
دیلمقانی یادآور شد: تاکنون بیماری تب برفکی از طریق تشخیص مو لکولی  PCR و تشخیص سرمی NSP در مرکز تشخیص دامپزشکی استان شناسایی می‌شد.
وی ادامه داد: با راه‌اندازی روش تست آنتی ژن دیتکشن قدرت تشخیص بیماری ارتقا یافته که این امر نقش بسیار مهمی در کنترل و ریشه کنی بیماری تب برفکی در منطقه خواهد داشت.
این مسئول در ادامه از پلمب 16 مرکز عرضه غیر مجاز و توزیع مرغ زنده و غیر بهداشتی در شهرستان اشنویه خبر داد و گفت: متخلفان و دستفروشان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
دیلمقانی ادامه داد: نظارت مستمر بر مرغداری‌ها، ارائه آموزش‌های لازم به صاحبان این مراکز، برگزاری نشست با اعضای تعاونی مرغداران و واکسیناسیون طیور از برنامه‌های انجام شده در این زمینه است.
وی افزود: با توجه به بهره‌مندی روزانه مردم از گوشت مرغ، شبکه دامپزشکی شهرستان اشنویه برای کنترل بیماری‌های احتمالی اقدام به تشکیل 31 پرونده در مراجع قضایی و پلمب 16 مرکز عرضه غیر مجاز و توزیع مرغ زنده و غیر بهداشتی را در سطح شهر در شش ماه نخست سال جاری انجام داده است.   
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول