اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم خبر داد:

برگزاری دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی در قم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم از برگزاری دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی در قم خبر داد.

برگزاری دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی در قم
رضا ابوذر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به دومین مسابقه نمایشنامه‌نویسی استان قم اظهار کرد: موضوعات آیینی، سنتی، دینی، مذهبی، دفاع مقدس، بومی و معضلات اجتماعی برای این مسابقه انتخاب شده است.
وی خاطرنشان کرد: نویسندگان و هنرمندان استان قم می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این مسابقه ارائه دهند.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم ادامه داد: علاقمندان تا 10 اسفند سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.
وی با اشاره به استقبال چشمگیر از نخستین مسابقه نمایشنامه‌نویسی استان قم گفت: 30  نمایش‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد پس از داوری و ارزیابی سه اثر انتخاب شدند.
ابوذر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ارتقای سطح نمایشنامه‌نویسی استان قم گفت: هنرمندان نویسنده استان قم دارای استعداد و توانمندی‌های فراوانی بوده و از این انگیزه برخوردارند که متون نمایشی را به رشته تحریر درآورده و به روی صحنه ببرند.
گفتنی است نمایشنامه به متن قابل اجرا در تئاتر گفته می‌شود و نمایشنامه به طور معمول در قالب گفت‌وگو بین شخصیت‌ها نوشته می‌شود. مکان و زمان رخ دادن حوادث و نیز توضیح درباره صحنه قبل از نوشتن متن نمایش اهمیت دارند.
در نمایشنامه حالات چهره بازیگر همچنین ذکر می‌شود و هر پرده از نمایش شامل بخش‌های مختلفی است که ساختار نمایشنامه را تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول