اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان:

دهمین جشنواره سراسری داستان بانه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری دهمین جشنواره سراسری داستان بانه در اسفندماه سال جاری در شهر بانه خبر داد.

دهمین جشنواره سراسری داستان بانه برگزار می‌شود
قباد میمنت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار داشت: این رویداد فرهنگی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با همکاری فرمانداری، شهرداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کانون بسیج هنرمندان بانه و حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تمامی نویسندگان و پژوهشگران حوزه ادبیات داستانی دعوت کرد تا با شرکت در این رویداد کلان ادبی همانند گذشته ارشاد اسلامی را یاری کنند.
میمنت‌آبادی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و ایجاد رقابتی سالم برای تعامل و تبادل آرای داستان‌نویسان کشور و معرفی کردستان به عنوان سرزمین هنر و فرهنگ را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.
وی همچنین جستاری در وضعیت و جایگاه داستان در روند توسعه همه جانبه فرهنگی کشور، مقابله با جنگ نرم فرهنگی در حوزه ادبیات داستانی و تجلیل از فعالان و نام‌آوران داستان ایران اسلامی را از دیگر اهداف برگزاری دهمین جشنواره سراسری داستان بانه برشمرد.
میمنت‌آبادی با اشاره به بخش‌های برگزاری دهمین جشنواره سراسری داستان بانه، افزود: این جشنواره در بخش‌های داستان کوتاه، داستان بلند(رمان)، داستان کودک و نوجوان، بخش پژوهشی و بخش ویژه در مدت دو روز در بانه برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: بخش داستان کوتاه مشتمل بر داستان‌های کوتاه به زبان‌های فارسی و کردی است که در فاصله زمانی مهرماه 89 تا پایان دی ماه 1390 به رشته تحریر درآمده باشند.
وی با عنوان اینکه در بخش داستان بلند نیز آثاری پذیرفته می‌شود که در جشنواره‌های مشابه شرکت داده نشده باشند و نویسنده یا صاحب اثر در محدوده سنی 14 تا 35 سال باشد، گفت: آثار به شکل مجزا داوری می‌شوند
میمنت‌آبادی تصریح کرد: بخش پژوهشی این جشنواره هم مشتمل بر مقالات پژوهشی است که به بررسی وضعیت ادبیات داستانی در دهه هشتاد بپردازد و نقد و بررسی جایگاه و نقش جشنواره داستان بانه در مقالات به شکل ویژه‌ای در این بخش نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: بخش داستان کودک و نوجوان نیز مختص نویسندگان کودک و نوجوان محدوده سنی هفت تا 14 سال است که نسبت به نگارش داستان کوتاه در این حوزه اقدام کرده باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: بخش ویژه هم در خصوص داستان‌های کوتاهی است که به موضوعاتی چون حجاب و عفاف، ترویج نماز و فضائل اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر، مقابله با نحله‌های انحرافی، ترویج فرهنگ بصیرت، بیداری اسلامی، ترویج فرهنگ ایثار، پایداری و شهادت پرداخته باشد.
میمنت‌آبادی زمان ارسال آثار را پایان دی‌ماه امسال خواند و گفت: این جشنواره پس از داوری در روزهای 17 و 18 اسفندماه سال جاری در شهر بانه برگزار می‌شود.
وی در پایان آثار با بیان اینکه داستان‌های راه یافته به بخش پایانی جشنواره توسط منتقدین نقد می‌شوند، گفت: برگزیدگان این جشنواره به مرحله نهایی نخستین جشنواره بین‌المللی داستان گولان راه خواهند یافت.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول