اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شرق استان تهران خبر داد:

دستگیری یک دعانویس بی‌سواد با درآمد روزانه 400 هزار تومان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: دعانویس بی‌سواد با درآمد روزانه 400 هزار تومان دستگیر شد.

دستگیری یک دعانویس بی‌سواد با درآمد روزانه 400 هزار تومان
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به ‌نقل از روابط‌عمومی نیروی انتظامی شرق استان تهران، سیروس فتحی گفت: زن بی‌سوادی که با مدارک و هویت جعلی با همکاری فرزندش روزانه بالغ بر 400 هزار تومان در پوشش دعانویسی از شهروندان کلاهبرداری می کرد، توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ویژه شرق تهران در شهرستان پیشوا دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت در پی دریافت اطلاعات و اخباری مبنی بر فعالیت یک زن در زمینه رمالی و دعانویسی در سطح شهرستان پیشوا، پیگیری موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در تحقیقات مقدماتی مشخص شد که این فرد با ادعای نوشتن دعاهایی مانند باطل کردن طلسم، گشایش کار و بخت و وسعت رزق، روزانه بالغ بر 400 هزار تومان از شهروندان کلاهبرداری می‌کند، این در حالی است که این فرد سواد خواندن و نوشتن نداشته و دعاها توسط وی انتخاب و به وسیله یکی از فرزندانش نوشته می‌شود.
فتحی عنوان کرد: ماموران در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس محل مورد نظر را تحت نظر قرار داده و در یک فرصت مناسب و با هماهنگی مقام قضایی محل مذکور را مورد بازرسی قرار دادند.
فرمانده انتظامی شرق استان تهران اظهار داشت: در بازرسی صورت گرفته 10 جلد کتاب مربوط به رمالی و دعانویسی، تعداد زیادی تسبیح و انگشتر و مهره به‌عنوان تبرک و طلسم، دعاهای متعدد نوشته شده برای ارائه به مراجعه کنندگان، علم سبز رنگ به عنوان تبرک و حاجت دهنده، دو عدد پاسپورت، کارت آبی رنگ ویژه اتباع خارجی و تعدادی طلسم فلزی کشف شد.
وی در ادامه تاکید کرد: با بررسی مدارک شناسایی کشف شده مشخص شد فرد مذکور جزء اتباع خارجی مقیم شهرستان پیشوا است که با سوء استفاده از شناسنامه یکی از شهروندان ایرانی اقدام به اخذ کارت ملی، دفترچه بیمه درمانی و عقدنامه کرده است.
فتحی با اشاره به اینکه پلیس، مبارزه جدی با رمالی، جادوگری، جن‌گیری و دعانویسی ادامه دارد، اضافه کرد: متهم در بازجویی‌ها به بزه انتسابی اعتراف و گفت از اعتقادات کسانی که در زندگی خود دارای مشکلات زناشویی، نازایی و مالی و نیاز به گره گشایی داشتند سوء استفاده می‌کرده است. 
فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان با توصیه به شهروندان مبنی بر عدم اعتماد به رمالان و فالگیران، درخواست کرد در صورت مواجه با این گونه افراد سودجو مراتب را سریعا از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به اطلاع پلیس برسانند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول