اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

پیوند حوزه و دانشگاه امکان تفرقه‌افکنی را از دشمن سلب می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: ایجاد وحدت و پیوند میان حوزه و دانشگاه، امکان تفرفه‌افکنی دشمن میان این دو قشر را می‌گیرد.

پیوند حوزه و دانشگاه امکان تفرقه‌افکنی را از دشمن سلب می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید تندگویان و شرح ویژگی‌های این شهید بزرگوار اظهار داشت: تلاش‌های علمی شهید تندگویان سبب شد تا روز شهادت این شهید تلاش‌گر و نخبه به نام روز پژوهش نامگذاری شود.
وی خاطرنشان کرد: پژوهش و یادگیری که البته شیوه‌های خاص خود را دارد، بسیار ضروری است.
ناصری با اشاره به روش‌های یادگیری و پژوهش عنوان کرد: آنچه اسلام از ما می‌خواهد این است که در دنیا پیشرفت داشته باشیم و بر بصیرت و دقت خود بیفزاییم.
وی با تاکید بر اینکه مطالعه و یادگیری باید دقیق و عمقی باشد تا به پژوهش ختم شود، خاطرنشان کرد: دانشجویان ما تا حساس نشوند که چیزی را که می‌خوانند چیست و به عمق آن توجه نکنند، پیشرفت نخواهند کرد.
ناصری با اشاره به نمونه‌ای از مقالات علمی که به کشور وارد شد و از آنجا که به عمق آن توجه نشد و بدون تحقیق نسبت به اجرای آن اقدام شد و خطرات بسیاری را برای سلامتی مردم به دنبال داشت، افزود: مقالات و مطالعات علمی که در مورد روغن‌های خوراکی از سوی کشورهای خارجی وارد شد، در حالی به بن‌بست و نتیجه اشتباه رسید که بسیاری از مردم قربانی این اشتباه شدند.
خطیب جمعه یزد تاکید کرد: پژوهش‌های علمی در کار و عمل کارساز است و دانشجویان باید کار پژوهش و تحقیق را با دقت، تفکر و تعقل انجام دهند تا تولید علمی که مدنظر رهبری است، محقق شود.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 27 آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: به فرموده امام راحل، حوزه و دانشگاه هر دو می‌توانند انسان‌ساز باشند و جامعه را به تعالی برسانند.
وی تاکید کرد: حوزه و دانشگاه را باید با یکدیگر پیوند داد تا دشمن نتواند هر کدام را به هر سویی که خود می‌خواهد، بکشاند و منحرف کند.
ناصری خاطرنشان کرد: دشمن اکنون تاکید دارد که بگوید، حوزه به درد جامعه نمی‌خورد و از سویی در تلاش است تا دانشگاه را به انحراف بکشاند و با این تفرقه‌افکنی‌ها به اهداف شوم خود دست پیدا کند، در حالی که وحدت میان حوزه و دانشگاه و تحکیم و تثبیت این وحدت می‌تواند امکان ایجاد این تفرقه‌افکنی را از دشمن بگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد یادآور شد: دانش و کمال باید هم در حوزه و هم در دانشگاه باشد تا هر دوی این مراکز در کنار یکدیگر به تکامل و پیشرفت برسند.
وی تاکید کرد: نه فقط بین حوزه و دانشگاه بلکه باید بین آموزش و پرورش و حوزه نیز پیوندی دوباره ایجاد کرد.
ناصری خاطرنشان کرد: امروز کتاب‌هایی که دانش‌آموزان در مدرسه در حوزه قرآن و دین می‌خوانند، عمقی نیست و سبب شده بچه‌ها از دین و دروس دینی و اعتقادات اسلامی عقب بمانند.
وی با تاکید بر اینکه ایمان از کودکی در ذهن بچه‌ها شکل می‌گیرد، تاکید کرد: حوزه و آموزش و پرورش در این مقطع باید پیوندی محکم داشته باشند تا کودکان ما به انحرافات دینی مبتلا نشوند.
ناصری با تاکید بر وحدت میان حوزه، دانشگاه و آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این وحدت می‌تواند جامعه را به سمت تعالی و پیشرفت هدایت کند.
امام جمعه یزد در خطبه‌های اول نمازجمعه این هفته نیز با اشاره به بحث امامت و رهبری در جامعه اسلامی اظهار داشت: بسیاری مسئله امامت را بعد از پیامبر (ص) بسیار سطحی و کم اهمیت تلقی کردند در حالی که مقام امامت کمتر از مقام نبوت نیست زیرا کار امامت پیاده کردن همه مسائلی است که توسط خدا به پیامبر ابلاغ شده است.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول