اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اردبیل؛

دستگاه محافظ بار اضافی امواج الکترومغناطیسی رونمایی شد

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته پژوهش و با حضور استاندار اردبیل در محل نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان اردبیل از دستگاه محافظ بار اضافی امواج الکترومغناطیسی رونمایی شد.

دستگاه محافظ بار اضافی امواج الکترومغناطیسی رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که پیش از ظهر امروز و با حضور استاندار اردبیل در محل نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری اردبیل برگزار شد از این اختراع که به همت مسعود بخشی محقق، پژوهشگر و مخترع اردبیلی ساخته شده است در کنار رونمایی از صاحبان چند طرح پژوهشی نیز تجلیل شد.
به دنبال این مراسم با حضور استاندار اردبیل آیین تجلیل از پژوهشگران برگزیده دانشگاه محقق اردبیلی برپا شد که در این مراسم از 161 دانشجوی مدال‌آور در المپیادهای علمی و پژوهشی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
استاندار اردبیل در این مراسم با یادآوری اینکه پژوهش و تحقیق زیربنای توسعه علمی در هر جامعه به شمارمی‌رود، اظهار داشت:‌ محققان و پژوهشگران ما در عرصه‌های مختلف توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشتند و در صحنه‌های مختلف ثابت کردند که این کشور مهد علم، تمدن، تلاش و دانایی است.
سید حسین صابری با یادآوری اینکه در چند سال اخیر با حمایت دولت خدمتگزار محققان، پژوهشگران و نخبگان جامعه ما درخشش خوبی در صحنه‌های بین‌المللی داشتند، گفت: زمانی می‌توانیم به کارآمدی حوزه تحقیق و پژوهش ایمان داشته باشیم که اصالت دستیابی به علوم و فنون مختلف برگرفته از یک باور و ایمان قلبی باشد.
استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و تحقیق شاهد خوبی بر مدعای ماست که اعتبارات مناسبی در تمام استان‌های کشور در حوزه تحقیقات و پژوهش و حمایت‌های لازم از این حوزه انجام شده است.
صابری با اشاره به بهره‌مندی استان از بودجه‌های مناسب تحقیقاتی و پژوهشی ابراز امیدواری کرد تا در آینده شاهد توانمندی استان در حوزه‌های مختلف به ویژه فناوری و پژوهش باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در سخنانی با اشاره به رشد 50 درصدی دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی این دانشگاه در نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش بیان داشت: 37 اختراع در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته شده است.
مسعود گنجی اضافه کرد: مرکز رشد و واحدهای فناوری دانشگاه محقق اردبیلی حضور فعال و گسترده در این آیین داشتند توانسته‌اند جدیدترین اختراعات و ابتکارات خود را به نمایش بگذارند.
وی با یادآوری اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در زمینه تولید علم به یک موفقیت بی‌نظیر دست یافته است گفت: جایگاه این دانشگاه در این زمینه جزو دانشگاه‌های برتر است.
این مسئول ادامه داد: در توسعه هر جامعه مسئله پژوهش و تحقیق به عنوان زیرساخت علم و دانش کارآمد دارای جایگاه ویژه‌ای است به طوری که پژوهش را محور و عامل مهم در توسعه علمی هر جامعه می‌دانند و از آن به عنوان کلید گشایش تمام فنون و حرکت‌های علمی رو به جلو یاد می‌کنند.
گنجی تصریح کرد: هر چند رتبه ایران در بین 180 کشور دنیا از لحاظ تحقیقات و پژوهش رتبه 52 است اما با حرکت‌های خوبی که در چند سال اخیر آغاز شده و نهادینه شدن امر پژوهش و تحقیق انتظار می‌رود به سرعت این جایگاه ترمیم شود.
وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در این زمینه همکاری و همراهی خوب دستگاه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش  حائز اهمیت است چرا که اگر فرهنگ تحقیق و پژوهش از مدارس نهادینه شود ما در رده‌های بالاتر با هیچ مشکلی روبرو نخواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نمایشگاه پژوهش و فناوری اردبیل که به مناسبت هفته پژوهش در دانشگاه محقق اردبیلی گشایش یافته تا 28 آذر ماه بر پاست و در این نمایشگاه 16 شرکت و مرکز دانشگاهی در 22 غرفه درحوزه‌های کشاورزی، صنعتی، خدمات و برنامه‌ریزی جدیدترین دستاوردهای خود را به معرض دید گذاشته‌اند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول