اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

مازندران بیشترین موقوفات کشور را دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف مازندران گفت: مازندران با 13 هزار موقوفه بیشترین موقوفات کشور را دارد.

مازندران بیشترین موقوفات کشور را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از نور، حجت‌الاسلام سهرابی پنج‌شنبه شب در حاشیه نشست بررسی مشکلات اوقافی شهرستان نور در جمع خبرنگاران بیان داشت: گسترش فرهنگ وقف نیاز به همکاری همه مردم و بازگو کردن فرهنگ صحیح وقف توسط علما و ائمه جمعه است.
وی اظهار داشت: در مازندران 13 هزار موقوفه اعم از اماکن تجاری، مسکونی و اداری وجود دارد که درصدی از این موقوفات در اختیار اوقاف قرار نگرفته است و برخی متصرفی، برخی هم غیر متصرفی است.
مدیرکل اوقاف مازندران بیشترین موقوفات را مربوط به عزاداری اباعبدالله حسین و تعزیه ذکر کرد و گفت: هزینه کردن در آمد موقوفات بر اساس نیات واقفان واجب است و مردم باید در این زمینه نیز همکاری کنند.
سهرابی با اشاره به مشکلات اوقافی در استان بیان داشت: با هماهنگی مسئولان هر شهرستان به ویژه نمایندگان و فرمانداران مقرر شد مشکلات در کارگروه‌های تخصصی مطرح و با بررسی مشکلات حق موقوفه داده شود.
وی درباره هزینه کرد و میزان درآمد موقوفات اظهار داشت: یک سری از درآمدها در اختیار متولیان است و برخی هم در اختیار اوقاف که بر اساس آمار امسال در آمد موقوفات نیز افزایش داشته است.
مدیرکل اوقاف مازندران تصریح کرد: حدود 60 درصد از درآمدهای حاصله برای عزاداری و تعزیه هزینه می‌شود و بقیه نیز صرف خیرات شامل کمک به خانواده‌های نیازمند و دانشجویان می‌شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول