اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور اردبیل:

ناشنوایان با رابط خود در امتحان اخذ گواهینامه شرکت کنند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: ناشنوایان به همراه رابطان خود می‌توانند در آزمون اخذ گواهینامه رانندگی شرکت کنند.

ناشنوایان با رابط خود در امتحان اخذ گواهینامه شرکت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی مریخی در جلسه بررسی مشکلات صدور مجوز شرکت ناشنوایان و گروه‌های خاص در آزمون دریافت گواهینامه در اردبیل اظهار داشت: متقاضیان دارای مشکل شنوایی می‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و فرد رابط را نیز با خود به همراه داشته باشند.
وی به صدور مجوز در این ارتباط اشاره کرد و افزود: رابط می‌تواند توضیحات افسر مدرس و استاد را ترجمه کرده و به فرد ناشنوا منتقل کند.
مریخی با اشاره به حضور رابط در حوزه امتحانات نیز تصریح کرد:‌ اگر فرد ناشنوا باسواد باشد فرد رابط تنها به عنوان مترجم می‌تواند در پنج دقیقه اول راهنمایی‌های لازم را انجام دهد ولی در بقیه مراحل آزمون حق ورود و حضور در کنار فرد ناشنوا را ندارد.
این مسئول اضافه کرد: برای افرادی که بی‌سواد هستند حضور مترجم و رابط ضروری به نظر می‌رسد که در این زمینه با اخذ نامه از بهزیستی می‌توانند به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کرده و مدارک خود را تحویل دهند.
وی هرگونه ممانعت و جلوگیری از این اقدامات را خلاف مقررات دانست و ادامه داد: ما به تمام معاونت‌های راهنمایی و رانندگی اعلام کردیم که در صدور گواهینامه به افراد ناشنوا و برخی معلولیت‌های دیگر همکاری لازم را داشته باشند.
به گزارش فارس، رئیس پلیس راهور اردبیل با اعلام این‌که در تمام کشورها قوانین مشخصی برای رفاه حال ناشنوایان و برخی معلولان در نظر گرفته شده است، گفت: در این زمینه در کشورمان نیز قوانین مبرهن و روشنی در حمایت از معلولان وجود دارد اما به دلیل برخی ناآگاهی‌ها و عدول از قانون بستر اجرای آن فراهم نشده است.
وی همچنین از معلولان گفتاری و شنوایی خواست تا برای اخذ گواهینامه با در دست داشتن مدارک لازم به مراکز پلیس + 10 مراجعه کنند.
در روزهای گذشته برخی گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌ها در این زمینه به دفاتر نشریات و خبرگزاری‌ها از سوی ناشنوایان و معلولان گفتاری ارسال شده بود که با وجود داشتن مدارک لازم و معرفی رابط از سوی بهزیستی راهور استان پاسخی قاطع در این زمینه به آنها نمی‌دهد که به دنبال این اظهارات فرماندهی راهور استان اقدام به روشنگری کرده است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول