اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس اداره ارشاد میناب خبر داد:

تشکیل انجمن هنری ناشنوایان در میناب

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از تشکیل انجمن هنری ناشنوایان در این شهر خبر داد.

تشکیل انجمن هنری ناشنوایان در میناب
اسماعیل جهانگیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب اظهار داشت: تاکنون ناشنوایان در میناب به عنوان کانون و زیر نظر اداره بهزیستی فعالیت می‌کردند.
وی افزود: از آنجایی که این افراد از توان هنری بسیار بالایی برخوردار هستند انجمن هنری ویژه ناشنوایان تحت نظارت اداره ارشاد تشکیل شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب ادامه داد: انجمن هنری ناشنوایان میناب اکنون با 100 نفر عضو کار خود را آغاز کرده است.
جهانگیری با بیان اینکه انجمن هنری ناشنوایان را می‌توان یک اداره ارشاد تلقی کرد، افزود: انجمن هنری ناشنوایان دیگر انجمن‌ها را که شامل هنرهای تجسمی، نمایش، موسیقی، شعر و داستان و قرآن و نهج البلاغه است را در خود جای داده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب ادامه داد: شعار کلی وجود دارد که معلولیت محرومیت نیست بلکه محدودیت است و معلولان نیز می‌توانند همانند دیگر افراد جامعه استعدادهای هنری خود را بروز دهند و به منصه ظهور برسانند.
وی بیان کرد: هنرمندان ناشنوا میناب مانند دیگر هنرمندان از ذوق هنری و استعداد و خودباوری بالایی برخوردار هستند و ساماندهی آنان در قالب انجمن می‌تواند به موفقیت آنان کمک فراوانی کند.
جهانگیری با اشاره به قدرت تاثیرگذاری هنرمندان معلول و ناشنوا در اجتماع افزود: فعالیت هنری این افراد در این مقطع و برهه از زمان که تقابل فرهنگی در دنیا برجسته و نوع نبرد و جنگ از نوع نرم است می‌تواند در اشاعه فرهنگ غنی و اصیل اسلامی نقش مطلوب و مناسبی را ایفا کند.
وی با بیان اینکه هنرمندان معلول خود را باور کرده‌اند، اضافه کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا این افراد با بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای خود جامعه را به سوی باور کردن هنرها و توانایی‌هایشان بکشانند.
جهانگیری بیان کرد: با توجه به این که زبان هنرمندان ناشنوا زبان اشاره است و از کلام کمتر استفاده می‌شود می‌توانند در پیشبرد اهداف نهضت بیداری اسلامی در راستای کمک به برادران و خواهران مسلمان خود نقش پررنگی داشته باشند.
یادآور می‌شود تاکنون شش انجمن در میناب تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کردند که انجمن هنری ناشنوایان نیز به آنان اضافه شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول