اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون ناشنوایان خراسان رضوی خبر داد:

آموزش 30 مترجم زبان اشاره در کانون ناشنوایان خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مسئول کانون ناشنوایان خراسان رضوی با اشاره به آموزش 30 رابط و مترجم زبان اشاره در این کانون گفت: نزدیک به 8 هزار ناشنوا در مشهد زندگی می‌کنند.

آموزش 30 مترجم زبان اشاره در کانون ناشنوایان خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی منتظری صبح امروز در جمع خبرنگاران از نبود آمار دقیق ناشنوایان استان انتقاد کرد و اظهار داشت: نزدیک به 8 هزار ناشنوا در شهر مشهد زندگی می‌کنند.
وی به تربیت 30 رابط و مترجم زبان اشاره در کانون ناشنوایان خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: مسئولان توجهی به نیازهای قشر ناشنوایان استان نمی‌کنند.
مسئول کانون ناشنوایان خراسان رضوی مهم‌ترین خواسته ناشنوایان را احترام به حقوق آنان عنوان و خاطرنشان کرد: ناشنوایان سمعک و کاشت حلزون نمی‌خواهند آنان به دنبال نگاهی همراه با احترام از سوی مسئولان استان هستند.
وی از فضای کوچک محل کانون ناشنوایان خراسان رضوی و نبود رسیدگی مسئولان به این موضوع گلایه کرد و بیان داشت: مکان کانون در کوچه‌ای باریک قرار دارد که سبب آزار و اذیت همسایه‌ها و ناشنوایان شده است و این درحالی است که دو قطعه زمین یکی در خیابان هنرستان و دیگری در خواجه‌ربیع متعلق به کانون است.
منتظری از بی‌توجهی به هشتم مهر روز ناشنوایان انتقاد کرد و اظهار داشت: در روز ناشنوایان حتی یک فیلم از صداو سیما پخش نشد که همراه با زیرنویس باشد و حتی به این مناسبت فیلم باغچه بان پخش شد و لی بدون زیرنویس بود.
وی به ساخت شهرک‌های ویژه ناشنوایان در کشورهای دیگر اشاره کرد و افزود: ناشنوایان استان انتظار دارند حداقل جایی را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی خود داشته باشند.
مسئول کانون ناشنوایان خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین مشکلات ناشنوایان را بیکاری دانست و افزود: چرا باید ناشنوایان به دلیل نبود شغل مناسب به اعتیاد و یا دختران ناشنوا برای تامین مخارج خود به فساد کشیده شوند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول