اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مشارکت شهرداری بهار و بخش خصوصی آغاز شد؛

احداث بزرگ‌ترین مجتمع تفریحی، توریستی غرب کشور در بهار

خبرگزاری فارس: شهردار بهار گفت: عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مجتمع تفریحی، توریستی و گردشگری غرب کشور در شهر بهار با مشارکت شهرداری بهار و بخش خصوصی آغاز شد.

احداث بزرگ‌ترین مجتمع تفریحی، توریستی غرب کشور در بهار
به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، علی‌اصغر شیری ‌در بازدید معاون امور عمرانی استاندار همدان از پروژه‌های مدیریت شهری در شهرستان بهار با اشاره به آغاز فعالیت احداث بزرگترین مجتمع تفریحی و توریستی غرب کشور اظهار کرد: با توجه به تصویب این طرح در سال 87 تاکنون از 30 هکتار زمین پیش‌بینی شده برای این مجتمع 19 هکتار توسط شهرداری تملک شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.
وی گفت: فاز نخست این مجتمع که دارای شهر بازی، مجتمع آبی، دریاچه مصنوعی، تالار پذیرایی، مجموعه‌های فست‌فوت، فرهنگی و هنری، باغ موزه و مسیر کارتینگ است با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان تا پایان تیر ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار بهار ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که با تکمیل این پروژه برای 500 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 800 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شود.
وی افزود: شهرداری بهار در توسعه شهر گام‌های موثری برداشته و اهدای زمین به مساحت 40 هزار متر مربع برای ایجاد دانشگاه آزاد مرکز بهار، تأمین زمین به مساحت 4 هزار متر مربع برای احداث سالن چندمنظوره دانشگاه پیام نور مرکز بهار و اهدای زمین به مساحت یک هزار متر مربع برای احداث ساختمان اداری، آموزشی هلال‌احمر در مجموع به ارزش تقریبی 9 میلیارد ریال از دیگر اقدامات شهرداری بهار بوده است.
شیری تصریح کرد: احداث مجتمع مسکونی، تجاری ولایت در میدان آزادگان از دیگر پروژه‌های شهرداری است که این مهم در راستای احداث مسکن مهر است که در زمینی به مساحت 5 هزار متر مربع 140 واحد مسکونی و 170 واحد تجاری با مشارکت بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی 15 درصد در حال ساخت است که با اتمام آن در اختیار متقاضیان مسکن مهر قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: مجتمع تجاری بهار با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 متر مربع با مشارکت بخش خصوصی در حال ساخت است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
شهردار بهار خاطرنشان کرد: این طرح در توسعه اقتصادی منطقه تأثیر بسزایی دارد که تاکنون 2.5 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
وی ابراز داشت: یکی از آرزوهای مردم بهار احداث بیمارستان 64 تختخوابی بود که زمین این پروژه در مساحت 1.5 هکتار توسط شهرداری و بخش خصوصی تأمین شده که پیشرفت فیزیکی این پروژه 40 درصد و ارزش ریالی زمین مذکور 2.5 میلیارد تومان است.
معاون عمرانی استاندار همدان نیز با بیان اینکه امروز همدلی در استان حاکم شده است، ادامه داد: مسئولان در صدد حل مشکلات مردم هستند و سرمایه‌گذاران باید از ظرفیت و پتانسیل موجود در استان به ویژه شهر بهار که نزدیک مرکز استان است، استفاده کنند.
خسرو سامری در پایان با اشاره با مزیت‌های شهر بهار و قرار گرفتن آن در بزرگراه کربلا خاطرنشان کرد: تمام امور زیربنایی در شهر بهار فراهم است به همین منظور باید مسئولان استان و سرمایه‌گذاران به شهر بهار توجه ویژه‌ای کنند و پروژه‌هایی را در شهر بهار در نظر داشته باشند که جوابگوی نیاز مرکز استان نیز باشد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول