اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان:

62 پروژه گیلان کد دار شدند

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از کد دار شدن 62 طرح و پروژه مهم این استان خبر داد.

62 پروژه گیلان کد دار شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی عصر امروز در جمع خبرنگاران کددار شدن پروژه‌های اساسی استان را یکی از موارد مهم دانست و اظهار داشت: برای کددار شدن 62 پروژه استان هزاران نفر ساعت استفاده شد تا این طرح‌ها در مسیر اعتبارات قرار گرفت.
وی، از اختصاص 70 میلیارد تومان برای گسترش گاز روستایی و عملیات گازرسانی در روستاهای استان در سال 91 خبر داد و بیان داشت: بحث احداث 12 سالن ورزشی استان نیز پیگیری و 36 میلیارد ریال اعتبار از محل سهم 2 درصدی درآمد فروش نفت درنظر گرفته شده است.
این مسئول، اختصاص حدود 40 میلیارد ریال اعتبار را نیز برای تکمیل 10 سالن ورزشی نیمه تمام از سال‌های گذشته گیلان ذکر کرد.
وی، با اشاره به اینکه برای پروژه سالن شش هزار نفره رشت و تمام پروژه‌های استان با وزیر ورزش و جوانان هماهنگی شده است، ابراز داشت: تصمیمات مهم و اساسی برای نهایی کردن زیرساخت‌های ورزشی استان گرفته شد.
سعادتی اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی فاضلاب مسکن مهر در مناطق روستایی گیلان را از دیگر اقدام‌ها ذکر کرد و عنوان داشت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده و به استناد بند 49 قانون بودجه سال 90، اعتبار مورد نیاز برای طرح آبرسانی به یک‌هزار روستا و ساماندهی فاضلاب‌های روستایی از محل فروش اوراق مشارکت ریالی با تضمین دولت و بازپرداخت اصل و سود آن انجام می‌شود.
وی، موضوع فاضلاب را از مشکلات گیلان برشمرد و تصریح کرد: برای برطرف کردن این مشکل با هماهنگی وزیر نیرو، اعتباری به میزان شش هزار میلیارد ریال برای ترمیم و اصلاح فاضلاب 11 شهر گیلان به ویژه در رشت و انزلی درنظر گرفته شده است.
استاندار گیلان در ادامه به مکان‌یابی محل استقرار سایت پالایش نفت و گاز در گیلان اشاره کرد و اذعان داشت: برای این امر بازدیدهای عملیاتی از سواحل استان از آستارا تا رودسر انجام شده است.
وی، کشف میدان گاز در دریای خزر را جدا از کشورهای حاشیه دریای خزر عنوان کرد و افزود: این مخزن در سهم 20 درصدی ایران در دریای خزر است.
سعادتی فناوری اکتشاف ایران در آب‌های عمیق را اختصاص به چند کشور ذکر کرد و یادآور شد: در حال حاضر تنها چند کشور دنیا این فناوری را در اختیار دارند و ایران در خاورمیانه تنها دارنده این فناوری منحصر به‌فرد است.
وی، ایران را دومین کشور دارنده ذخایر گازی در دنیا نامید و تصریح کرد: پیش‌‌بینی‌های کارشناسان بر این امر است که پس از کشف گاز، به ذخایر نفتی دریای خزر نیز دست پیدا کنیم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول