اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بناب:

بناب در ساماندهی فضاهای آموزشی مشکل دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار بناب گفت: آموزش و پرورش این شهرستان در ساماندهی و نحوه برنامه‌ریزی برای استفاده از فضاهای آموزشی و ساختمان‌های موجود مشکل دارد و باید در این زمینه چاره اندیشی کند.

بناب در ساماندهی فضاهای آموزشی مشکل دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، سعید برقی ‌در نشست مشترک شورای آموزش و پرورش بناب با مجمع خیران مدرسه‌ساز این شهرستان با بیان اینکه روستاهای بزرگ حومه بناب استعداد دارا شدن دبیرستان‌های لازم با رشته‌های تحصیلی سه‌گانه را دارند؛ افزود: باید برای تمرکززدایی از شهر، طوری برنامه‌ریزی شود تا از سال تحصیلی آینده دانش‌آموزان روستایی برای ادامه تحصیل به مدارس شهر سرازیر نشوند.
 
 
لزوم بازسازی و توسعه فضاهای آموزشی در روستاها
رئیس شورای آموزش و پرورش بناب در ادامه با تأکید بر لزوم بازسازی و توسعه فضاهای آموزشی در روستاها گفت: با توجه به تحول سیستم آموزشی مجموعه آموزش و پرورش از سال تحصیلی آینده، باید مدارس روستایی شهرستان هرچه سریع‌تر ساماندهی و آماده پذیرش دانش‌آموزان روستایی در تمام مقاطع تحصیلی باشند.


سهل‌انگاری مسئولان آموزش و پرورش بناب
برقی همچنین با انتقاد از سهل‌انگاری مسئولان آموزش و پرورش بناب در خصوص تملک و افزایش سطح زمین‌هایی با کاربری آموزشی برای احداث مدارس جدید گفت: متولیان آموزش و پرورش و مجمع خیران مدرسه‌ساز با شناسایی و جذب خیران بومی، برای تأمین فضای مورد نیاز و زمین های اهدایی برای احداث مدارس جدید جدی و کوشا باشند.
فرماندار بناب از مدیریت قوی و کارآمد به عنوان عامل اصلی موفقیت علمی و آموزشی مدارس یاد کرد و گفت: باید با دقت در گزینش و بکارگیری مدیران با انگیزه و تلاشگر در مدارس و برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری کلاس‌های تقویتی، میزان موفقیت علمی آنان خصوصاً در کنکور دانشگاه‌ها را بالا برد.
 
 
برطرف کردن مشکل کمبود فضاهای فیزیکی آموزش و پرورش بناب نیازمند مشارکت خیران است
علی‌اصغر رحیم‌زاده مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این مجمع در یک دهه گذشته گفت: این مجمع با هدف تغییر نوع تفکر و دیدگاه‌های عموم به سمت مشارکت‌های مردمی در تعلیم و تربیت و جذب کمک‌های مالی مردم و خیران به امر مقدس مدرسه‌سازی تأسیس شده و در10 سال گذشته با جلب مشارکت نیکوکاران ، بیش از هشت باب مدرسه را در این شهرستان احداث کرده است.
مدیر آموزش و پرورش بناب همچنین در این نشست اعلام کرد: برای برطرف کردن مشکل کمبود فضاهای فیزیکی آموزش و پرورش بناب نیازمند مشارکت خیران و حمایت بیشتر مسئولان هستیم.
محرم حسن‌زاده با بیان اینکه شهرستان بناب هرسال در کنکور دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در بین شهرهای استان جایگاه برتر را به خود اختصاص می‌دهد؛ افزود: دانش‌آموزانی که دچار افت تحصیلی هستند، با برگزاری کلاس‌های تقویتی بنیه علمی آنها را تقویت کرده و توسط مشاوران مربوطه هدایت می‌کنیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول