اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان با اشاره به اقدامات تروریستی آمریکا:

آمریکا هنوز در دوران کابوی‌ها به سر می‌برد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان گفت: گویا هنوز آمریکایی‌ها از فضای کابوی‌های گذشته خارج نشده‌اند که افرادی را برای کشتن انسان‌ها اجیر می‌کنند.

آمریکا هنوز در دوران کابوی‌ها به سر می‌برد
مسعود اخوان‌فر بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز خراسان شمالی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت:
این حامیان تروریست نه تنها چنین حقی را نداشته بلکه به عنوان متخلف و مجرم باید تحت تعقیب بین‌المللی قرار بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه هنوز آمریکایی‌ها از فضای کابوی‌های گذشته خارج نشده‌اند، تصریح کرد: آنان تصور می‌کنند که هنوز دنیای گذشته است که افرادی را برای کشتن انسان‌ها اجیر کرده و هنوز در فرهنگ چند صد سال قبل زندگی می‌کنند.
اخوان‌فر تاکید کرد: باید به این افراد این تذکر را داد که حداقل یک مقداری آبروی خود را کمتر ببرند و این‌طور صحبت نکنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان متوجه نیستند که این حرف‌ها علیه چه کسانی می‌زنند، گفت: سردار سلیمانی و هم‌رزمانش سال‌هاست مرگ را در کف دست خود به بازی گرفته‌اند و با آرزوی شهادت زندگی می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان با اشاره به اینکه این سردار بارها و بارها تا مرز شهادت پیش رفته است، اظهار داشت: بنابراین تهدید این افرادی که آرزوی شهادت دارند یک مقداری عجیب به نظر می‌رسد، برای کسی که مایل است در این عرصه به معشوق برسد که راه آن شهادت است، ترساندن معنا ندارد.
وی تصریح کرد: از حیث حقوقی این حرکت یک اقدام تروریستی سازماندهی شده دولتی قلمداد می‌شود و این‌ها نه تنها چنین حقی را ندارند بلکه به عنوان متخلفین و مجرمین باید تحت تعقیب بین‌المللی قرار بگیرند.
اخوان‌فر با اشاره به اقدام به موقع قوه قضائیه برای تشکیل پرونده برای این دو حامی تروریسم آمریکایی گفت: خوشبختانه قاضی پس از بررسی حکم لازم را ظاهراً صادر کرده و بر این اساس از طریق پلیس بین‌الملل راجع به این دو نفر اقدام شده است.
وی ادامه داد: بعد از آن که پلیس بین‌الملل این‌ افراد را دستگیر و تحویل مقامات قضایی جمهوری اسلامی ایران داد بحث‌های اصلی ما آغاز می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس همین‌طور که این دو حامی تروریسم به راحتی صحبت کرده و تهدید می‌کنند باید منتظر عواقب بعدی این سخن باشند.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان در ادامه با اشاره به اینکه این سازمان پتانسیل و ظرفیت لازم برای پیگیری پرونده‌های بین‌المللی را دارد، گفت: ما در سازمان بسیج حقوق‌دانان نیروهایی داریم که به زبان‌های رایج بین‌المللی هستند، این افراد هم به موازین حقوقی بین‌المللی مسلط بوده و هم سابقه فعالیت در موضوعات حقوقی بین‌المللی را دارند.
وی اظهار داشت: این سازمان با برخورداری از این ظرفیت آماده ارائه این توان است و تنها بسته به تصمیم مسئولان بوده که از این ظرفیت حداکثر استفاده را کنند.
اخوان‌فر تصریح کرد: ما آمادگی خود را در این زمینه اعلام می‌کنیم و تیم‌های ما تجهیز شده و آماده است که در این عرصه هر گونه خدمات حقوقی بین‌المللی را ارائه کند.
رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان در مورد ادعاهای اخیر آمریکا برای بازپس‌گیری هواپیمای جاسوسی پهباد اظهار داشت: مسئولان آمریکایی در عرصه مسائل بین‌المللی به نوعی دچار ارتجاع شده و با فضای روز دنیا نمی‌توانند حرف بزنند.
وی اضافه کرد: این قضیه را ما در اظهارنظرهای مسئولان مختلف چه روسای جمهور سابق چه فعلی آمریکا و چه وزرای خارجه این کشور می‌بینیم که حرف‌هایی را که می‌زنند تقریباً مربوط به دوره قرون وسطی بوده و به نظر می‌رسد در قرن بیست و یکم نباید با این ادبیات صحبت کنند.
اخوان‌فر با بیان اینکه آمریکایی‌ها بر اساس اعتقاد خود که اکنون دوره گسترش فرهنگ و تفکر است، نباید این حرف‌های غیرمنطقی را بزنند، گفت: ما به عنوان یک عضو کوچک از مجموعه حقوق‌دانان کشور اعلام می‌کنیم که بسیاری از اعلام مواضع آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی خلاف همان موازینی بوده که خودشان نوشته‌اند.
وی تاکید کرد: آنان خودشان موازین حقوق بین‌الملل را نوشتند و خودشان نیز باید به آن پایبند بوده در حالی خودشان متخلف‌ترین عضو جامعه بین‌المللی هستند.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول