اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

دولت آمریکا مبدا غارت و پرورش تروریسم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان مبدا غارت و پرورش تروریسم دولت آمریکا است و با متهم کردن ملت شریف ایران به ترورسیم در حقیقت آبروریزی بزرگی را برای خویش رقم زده است.

دولت آمریکا مبدا غارت و پرورش تروریسم است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته نهبندان با اشاره به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با فاطمه زهرا(س) اظهار داشت:  این ازدواج به عنوان یک ازدواج ساده و مهم باید مورد الگو و اسوه تمامی افراد جامعه اسلامی و خانواده‌ها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه امروزه برای ازدواج جوانان هزینه‌های آنچنانی در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: پیامبر فرمودند ازدواج جوانان باید در سنین کم باشد و ازدواج آنها باید به دور از اسراف و زیاده‌روی برگزار شود.
امام جمعه نهبندان با اشاره به اینکه اسلام هرگز با شادی مخالف نبوده و در قرآن ابتدا از شادی و سپس از غم یاد شده است، افزود: در برخی از مجالس عروسی و ازدواج از آلات موسیقی غیر اسلامی استفاده می‌شود که نارضایتی عمومی را در پی دارد و جوانان در شب اول زندگی با گناه به خانه بخت می‌روند.
خزاعی ادامه داد: شایسته است خانواده‌ها برای برگزاری مراسم و ازدواج فرزندان خویش موانع را بر طرف کرده و از هزینه‌های اضافی خودداری کنند.
وی مهریه‌های بالا و سنگین را سبب خوشبختی زوجین ندانست و گفت: آنچه که در زندگی زناشویی مهم است یکی اخلاق و معرفت نسبت به همدیگر و دیگری رعایت شئونات اسلامی است که علاوه بر مستحکم کردن بنیان خانواده نیز سبب سعادت دنیا و آخرت آنها می‌شود.
 
*حج کنگره بزرگ وحدت است
امام جمعه نهبندان با بیان اینکه فردا اول ذی‌الحجه روز اجتماع با شکوه مسافران دیار وحی در مکه و مدینه است، اضافه کرد: این مسافران خود را برای انجام مراسم اصلی حج ابراهیمی که خیرات و برکات زیادی دارد، آماده می‌کنند.
خزاعی یادآور شد: نگاه انسان به حج باید بالاتر از یک نگاه سفر زیارتی و سیاحتی باشد چراکه حج دارای ابعاد و شاخص‌های فراوانی است و حضور مردم از سراسر این کره خاکی در آنجا و شرکت در این کنگره بزرگ بعد سیاسی حج را متبلورتر می‌سازد و آنها در آن سرزمین مقدس به مهمات اسلام که وحدت یکی از آنهاست، می‌پردازند.
وی با اشاره به هشتم آبان ماه سالروز شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان اظهار داشت: جای دارد که دانش‌آموزان و نسل جوان و نوجوان در مسیر زندگی خویش با تاسی از ارزش‌های الهی و منش اولیا خداوند راه شهیدان به ویژه شهید حسین فهمیده را ادامه و سبب اعتلای نظام اسلامی شوند.
امام جمعه نهبندان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله محمود قاضی طباطبایی نخستین امام جمعه تبریز و نخستین شهید محراب افزود:  روز 10 آبان سال 58 آیت‌الله قاضی طباطبایی بعد از ادای فریضه نماز مغرب و عشاء و در حال مراجعت از مسجد به منزل، مورد هجوم عوامل سرسپرده استکبار گروه «فرقان» قرار گرفت و به شهادت رسید.
 
* تمامی کشورهای دنیا از سلطه آمریکا خسته‌اند
خزاعی در زمینه تحولات منطقه تصریح کرد: این روزها مردم تونس پس از پیروزی انقلابشان و فراری دادن دیکتاتور دست نشانده خویش در انتخابات مردمی شرکت کردند و این خواسته دیرینه این مردم و تمامی کشورهای مسلمان و حتی دیگر کشورهای دنیاست.
وی با بیان اینکه در تمامی کشورهای دنیا امروزه ملت‌ها از سلطه آمریکا خسته و اعلام نفرت و انزجار می‌کنند، گفت: هم اکنون مردم خود آمریکا نیز این نظام سلطه را نمی‌پذیرند و دست به جنبش 99 درصدی زدند.
امام جمعه نهبندان آمریکا و ایادی مستبدش را تروریست‌پرور عنوان کرد و اظهار داشت: مبدا غارت و پرورش تروریسم دولت آمریکا است و با متهم کردن ملت شریف ایران به تروریسم در حقیقت آبروریزی بزرگی را برای خویش رقم زده است.
خزاعی در ادامه از حضور پر شور و استقبال با شکوه مردم ولایت مدار و شهید پرور نهبندان از رئیس جمهور و هیئت دولت تشکر کرد و افزود: در جلسه هئیت دولت که در خراسان جنوبی برگزار شده بحث گازرسانی، ایجاد شهرک سنگ و سرمایه‌گذاری 10 میلیاردی دولت و خیلی از مشکلات مردم نیز مورد تصویب قرار گرفته که با پیگیری مسولان استانی و شهرستان در آینده شاهد ثمرات و برکات آنها هستیم.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول