اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کانون روزنامه‌نگاران و رسانه‌های اصولگرای کرمان:

گسترش تروریسم در افغانستان نشانه ناکارآمدی آمریکاست

خبرگزاری فارس: در بیانیه کانون روزنامه‌نگاران و رسانه‌های اصولگرای استان کرمان آمده است: گسترش تروریسم در افغانستان مصداق بارز ناکارآمدی سیاست‌های یکجانبه‌ آمریکا در خاور‌میانه است.

گسترش تروریسم در افغانستان نشانه ناکارآمدی آمریکاست
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کانون روزنامه‌نگاران و رسانه‌های اصولگرای استان کرمان امروز طی بیانیه‌ای با اظهار تأسف از ترور متفکر شهید برهان‌الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح، رهبر حزب جمعیت اسلامی و رئیس جمهور پیشین کشور افغانستان، این قبیل عملیات تروریستی ناجوانمردانه را محکوم و اعلام کرده است: گسترش تروریسم در افغانستان مصداق بارز ناکارآمدی سیاست‌های یکجانبه‌گرایی امریکا و همپیمانان غربی آن در خاور‌میانه است.
در این بیانیه آمده است: ادامه حضور بیگانگان در منطقه، افزایش ناامنی، بی‌ثباتی و ترور را به دنبال دارد و به یقین ملت‌های منطقه به ویژه ملت مبارز و قهرمان افغانستان مطالبات به حق خود را از اشغالگران بیگانه پیگیری می‌کنند.
این بیانیه ترور برهان‌الدین ربانی را به عنوان یکی از پیشگامان برقراری صلح در افغانستان، نشانه‌ای از استمرار تلاش‌های استعمارگران برای از بین بردن چهره‌های تأثیرگذار بر همگرایی اقوام افغانستان دانسته و می‌افزاید: قدرت‌های سلطه‌گر و عوامل آن‌ها که صلح و عدالت را مانع تحقق منافع خود می‌بینند، ترور را در دستور کار قرار داده و به عنوان یکی از ابزارهای پیشبرد سیاست‌های هژمونی منطقه‌ای و جهانی به انواع شیوه‌های ترور روی آورده‌اند.
در این بیانیه آمده است: جهان در شرایطی برای برگزاری روز جهانی صلح آماده شد که عزم گروه‌های تروریستی برای اقدام علیه یکی از پیشگامان پیگیری و مدیریت صلح در افغانستان را شاهد است و تروریسم، باز هم یکی از نخبگان جهانی و راهبران صلح جهانی را هدف قرار داد.
در بیانیه کانون روزنامه‌نگاران و رسانه‌های اصولگرای استان کرمان تصریح شده است: اینگونه ترورهای از پیش طراحی شده توسط استکبار جهانی و جیره خوارانش در سراسر جهان تازگی ندارد، زیرا هر شخصیت محبوبی که با انقلاب اسلامی ایران ارتباط برقرار کرد، مورد حمله دشمنان قرار گرفت و به شهادت رسید و در این راستا می‌توان به شهید عارف حسین از چهره‌های محبوب و تأثیرگذار پاکستان، سید عباس موسوی دبیر‌کل حزب‌الله لبنان، شهید حکیم از رهبران عراق و ربانی رئیس جمهور سابق افغانستان اشاره کرد.
این بیانیه می‌افزاید: شهید ربانی پس از اختتامیه اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی که اخیرا در تهران برگزار شد به کشورش برگشت تا برای بیداری اسلامی به فعالیت‌های خود ادامه دهد، اما مورد هجوم دشمنان افغانستان قرار گرفت و در این را مقدس شهید شد.
در این بیانیه آمده است: این عملیات نخستین تروری نبود که در افغانستان صورت گرفت و در گذشته احمد‌شاه‌مسعود از رهبران مبارز این کشور‌ نیز توسط دشمنان اسلام و دو روز قبل از 11 سپتامبر به محوریت آمریکا اجرایی شد.
این بیانیه چنین ترورها را نشان دهنده ناتوانیی امریکا و همپیمانانش در تحمل بیداری اسلامی منطقه عنوان و تصریح شده است: لذا از این رو به ترور شخصیت‌های تأثیرگذار جهان اسلام روی آورده تا برنامه‌های مردم در کشورهای منطقه محقق نشود، اما غافل از اینکه خون شهدای این راه مقدس عزم رهروان این مسیر پر‌افتخار را صد چندان می‌کند.  
کانون روزنامه‌نگاران و رسانه‌های اصولگرای استان کرمان با محکوم کردن این جنایت‌ از همه نهادهای غیردولتی و نخبگان جهان و دولت‌ها خواسته‌ تا با محکومیت این اقدام ضدانسانی، استمرار حرکت‌های سازنده خود در افغانستان را پیگیری و تسریع کنند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول