اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

بیماری‌های مزمن با چشم‌اندازی جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد

خبرگزاری فارس: استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با توجه به اهمیت بیماری‌های مزمن در جامعه لازم است که با چشم‌اندازی جدید به این دسته از بیماری‌ها نگریسته شود.

بیماری‌های مزمن با چشم‌اندازی جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سامره عبدلی ظهر امروز در دومین روز از نخستین همایش کشوری مراقبت‌های جامعه‌نگر در بیماری‌های مزمن اظهار داشت: ارتقای سلامت عمومی در دنیای متغیر امروز که با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش شیوع بیماری‌های مزمن همراه است، عرصه‌ای فراتر از عرصه‌های محدود بیمارستانی را طلب می‌کند.
وی با اشاره به اینکه زمان آن فرارسیده تا با چشم‌اندازی جدید به بیماری‌های مزمن توجه شود، بیان داشت: این در حالی است که این بیماری‌ها نیازمند آموزش مداوم، پیگیری و برنامه‌های توان‌بخشی بوده که فعالیت تمامی اعضای و تیم درمان در گستره‌ای وسیع‌تر و با مشارکت تمامی منابع موجود در عرصه‌های اجتماعی را می‌طلبد.
دبیر علمی نخستین همایش کشوری مراقبت‌های جامعه‌نگر در بیماری‌های مزمن تصریح کرد: جهت‌گیری آموزش پزشکی و بهداشت و درمان بر اساس نیازهای جامعه حرکتی فزاینده و درخور توجه است.
عبدلی ادامه داد: جایگاه رویکرد جامعه‌نگر در برنامه‌های آموزشی دانشگاه‌ها، مراقبت تسکینی و جامعه‌نگری در بیماری‌های مزمن، مراقبت از مراقبت‌دهندگان بیماری‌های مزمن در منزل و استراتژی‌های موجود رویکردهای جامعه‌نگر در ایران و جهان از جمله محورهای بحث‌برانگیز این همایش است.
وی افزود: همایش ذکر شده فرصتی مناسب برای ارائه نتایج ارزشمند پژوهش‌های صورت گرفته در حوزه جامعه‌نگر و تبادل نظر اندیشمندان است و تلنگری هر چند کوچک برای اندیشیدن درباره موضوعات مرتبط با ارائه مراقبت و درمان مبتنی بر نیازهای جامعه و تقویت فضای تسهیل‌کننده آموزش و مراقبت پاسخگو در محیط‌های آموزشی و بالینی کشور است.
عبدلی اضافه کرد: این همایش به مدت سه روز توسط معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشکده پرستاری و مامایی و مرکز تحقیقات مراقبت‌های پرستاری و مامایی در حال برگزاری است.
وی گفت: 250 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد 150 مقاله پذیرفته و 120 مقاله به صورت پوستر، 15 مقاله در قالب سخنرانی و 15 مقاله دیگر به صورت oral در زمان برگزاری همایش ارائه می‌شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول