اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی بهزیستی گیلان:

خشونت‌های خانگی عمده آسیب‌های اجتماعی گیلان است

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان خشونت‌های خانگی را عمده آسیب‌های اجتماعی این استان عنوان کرد و گفت: همسر آزاری و کودک آزاری به ترتیب اولویت خشونت‌های خانگی قرار دارند.

خشونت‌های خانگی عمده آسیب‌های اجتماعی گیلان است
فرحناز نوبخت راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی اظهار داشت: پدیده کودک آزاری، همسر آزاری، کودکان خیابانی، زنان فراری، زنان آسیب دیده و بروز خودکشی با نگاه فرآیندی و همه‌جانبه و همچنین راهکارهای جمعی در سطح کلان قابل پیشگیری است.
وی به تعدد و تنوع آسیب‌های اجتماعی شهرنشینی، صنعتی شدن و ورود آسیب‌های نو پدید مانند ماهواره و موبایل اشاره کرد و افزود: برای برطرف کردن مسائل آسیب‌های اجتماعی باید راهکارهای مناسب پیش‌بینی شود.
نوبخت راد با بیان اینکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موجب جلوگیری از ایجاد بحران در سطح جامعه می‌شود، تصریح کرد: این نیاز با کمک و همکاری تمام سازمان‌ها برطرف می‌شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان، خشونت‌های خانگی را عمده آسیب‌های اجتماعی این استان عنوان کرد و گفت: همسر آزاری و کودک آزاری به ترتیب در اولویت خشونت‌های خانگی قرار دارند.
وی معضل اعتیاد را یک پدیده چند وجهی توصیف کرد و ابراز داشت: اعتیاد در بروز خشونت‌های خانگی بسیار موثر است و نباید از نظرها دور بماند.
نوبخت راد با اشاره به خط اورژانس 123 بهزیستی گیلان، خاطرنشان کرد: نخستین مراکز مداخله در بحران از 10 سال گذشته در استان به صورت خط هفت رقمی و مراکز مداخله به منظور کاهش طلاق به همت بهزیستی کشور در چهار شهرستان صومعه‌سرا، فومن، لاهیجان و رشت تاسیس شده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان تنوع آسیب‌ها و تعدد آنها را نیازمند گسترش مراکز مداخله در بحران ذکر کرد و یادآور شد: خط اورژانس بهزیستی استان با شماره 123 به همراه خودروهای اورژانس اجتماعی، تیم سیار، پایگاه‌های خدمات اجتماعی و مراکز مداخله در بحران در سال 86 تاسیس شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در هفت شهرستان گیلان مراکز مداخله در بحران بهزیستی فعالند، اذعان داشت: در هفت شهرستان نیز مراکز کاهش طلاق و خدمات سیار شامل خودروهای اورژانس اجتماعی و خطوط 123 فعال هستند.
نوبخت راد به فعالیت دو پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان رشت اشاره کرد و بیان داشت: برنامه‌ریزی‌ها به صورتی است که مراکز مذکور هفته‌ای یک یا دو بار شهرستان‌های همجوار خود را پوشش می‌دهند.
معاون امور اجتماعی بهزیستی گیلان بر تلاش بیشتر اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در شناخت اورژانس به مردم تاکید کرد و افزود: اورژانس‌های اجتماعی به منظور برطرف کردن مشکلات به‌موقع و تخصصی مردم است بدون اینکه حریم خصوصی آنها مورد تجاوز قرار گیرد.
به گفته وی، مردم حتی در شهرستان‌های کوچک گیلان با گرفتن خط تلفن 123 می‌توانند از راهنمایی‌ها یا مداخله‌های بهزیستی استفاده کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول