اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد‌ استان کرمانشاه:

بزرگداشت عالمان ربانی تاکید رهبر فرزانه انقلاب است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری بر بزرگداشت عالمان ربانی دیار کرمانشاه تاکید ویژه‌ای دارند.

بزرگداشت عالمان ربانی تاکید رهبر فرزانه انقلاب است
حجت‌الاسلام محمد آفتابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه مقام هدایت‌گری، علمی و هنری آیت‌الله سیدمرتضی نجومی، آیت‌الله بهاءالدین محمدی‌عراقی و آیت‌الله مجتبی حاج‌آخوند در همایش عالمان ربانی و الگوهای هدایت‌گری خطه کرمانشاهان گرامی داشته می‌شود.
این مقام مسئول به ارائه محورهای این همایش پرداخت و تاکید کرد: زندگی و شخصیت علمی و عملی این علما اعلام، عصر و اوضاع تاریخی معاصر آن عالمان فرزانه و زادگاه این فرهیختگان از محور‌های کلی این همایش است.
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفر اخیر به استان کرمانشاه در دیدار با نخبگان و برگزیدگان استان به پاسداشت و معرفی چهره‌های علمی، دینی و مفاخر استان کرمانشاه توجه ویژه‌ای داشتند و در این راستا فرمودند: "این استان، سینه ستبر و چهره زیبای ایران است، همه ویژگی‌های لازم و خصائص نیکو در این استان نخبه‌پرور جمع شده است. متاسفانه چهره حقیقی علمی، ادبی و هنری این منطقه، آنگونه که باید و شاید شناخته شده نیست، مراکز تبلیغات و صدا و سیما باید به کمک زبدگان منطقه، در این زمینه تلاش کنند."
آفتابی اضافه کرد: این همایش به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، استانداری کرمانشاه، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی، بسیج اساتید و صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در تالار انتظار شهر برگزار می‌شود.
وی در ادامه به بیان ویژگی‌های این عالمان ربانی پرداخت و گفت: آیت‌الله مجتبی حاج‌آخوند در کرمانشاه متولد شد و پس از طی دوره کودکی دوران طلبگی خود را در محضر پدر و مرحوم آیت‌الله سید‌جواد نجومی به کسب علوم و معارف دینی گذراند.
این مقام مسئول ادامه داد: آیت‌الله حاج آخوند پس از مهاجرت به قم از محضر بسیاری از علما و حضرت امام خمینی (ره) بهره برد؛ وی پس از گذراندن دوره اجتهاد به امر امام (ره) به کرمانشاه بازگشت و در مسجد حاج شهبازخان اقامه نماز کرد.
آفتابی تاکید کرد: وی حوزه علمیه امام خمینی (ره) را در همین مسجد راه‌اندازی کرد و به تربیت طلاب علوم دینی پرداخت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه به بیان شخصیت والای علامه نجومی پرداخت و اظهار کرد: علامه فاضل آیت‌الله سید‌مرتضی حسینی ‌نجومی هنرمندی فرزانه و شناخته شده در جهان اسلام، مفسری بزرگ در حوزه قرآن و کلام و از چهره‌های ماندگار کشور بود که پس از عمری تلاش و کوشش در عرصه تبلیغ دین و معنویت و تربیت فضلا، طلاب و هنرمندان شاخص، انتشار و تألیف کتب و تفاسیر مختلف آبان‌ماه سال 88 در سن 81 سالگی در کرمانشاه به رحمت ایزدی پیوست.
آفتابی‌ آیت‌الله محمدی عراقی را نگین جهان اسلام خواند و افزود: شهید آیت‌الله شیخ بهاءالدین محمدی عراقی در سال 1307 هجری شمسی، مصادف با سالروز ولادت امام موسی‌کاظم (ع) در کنگاور دیده به جهان گشود.
این مقام مسئول ادامه داد: وی تحصیلات خود را در محضر پدر و عموی پارسایش آغاز کرد و پس از عزیمت به قم در محضر اساتید حوزه علمیه آن شهر مثل آیت‌الله بروجردی ، حضرت امام خمینی (ره) و آیت‌الله اراکی طلب درس کرد.
آفتابی تصریح کرد: اقامت آیت‌الله عراقی در شهر مقدس قم تا سال 1347به درازا انجامید و در این سال به دلیل نیاز شدید شهر و استان کرمانشاه به آیت‌الله اشرفی ‌اصفهانی پیوست و با اقامه نماز و سخنرانی در مسجد اعتمادی این شهر و تدریس در مدرسه آیت‌الله بروجردی به اسلام و مسلمین خدمت می‌کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول