اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی؛

کنگره بین‌المللی بزرگداشت آخوند خراسانی در قم آغاز شد

خبرگزاری فارس: کنگره بین‌المللی بزرگداشت یکصدمین سالگرد رحلت آخوند ملامحمدکاظم خراسانی ‌در مراسمی با حضور شخصیت‌های علمی حوزوی و دانشگاهی از کشورهای مختلف جهان آغاز شد.

کنگره بین‌المللی بزرگداشت آخوند خراسانی در قم آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، این مراسم با حضور آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه، شخصیت‌های علمی کشورهای مختلف جهان و علما و فضلای حوزه علمیه در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار قم آغاز شد.
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سخنران نخست این مراسم بود که در بیاناتی به تبیین اهداف برگزاری این کنگره پرداخت و اظهار داشت: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه، برگزاری مراسم و یادواره برای گرامیداشت علمای بزرگ شیعه بود که بحمدالله این کنگره نیز در همین راستا طرح‌ریزی و اجرا شده است.
سپس آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از مراجع تقلید به تجلیل از شخصیت والای علمی آخوند ملا محمد‌کاظم خراسانی پرداخت و اظهار داشت: همه ما مدیون خدمات علمی این مرد بزرگ هستیم و سر سفره ایشان نشسته‌ایم و باید در مقام حق‌شناسی باشیم.
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه سخنران بعدی این مراسم بود که به بررسی جایگاه روش تدریس در حوزه‌های علمیه پرداخت و اهتمام مسئولان حوزه‌ها به این امر را خواستار شد.
همچنین در این مراسم از مجموعه آثار آخوند‌خراسانی و همچنین نرم‌افزار مجموعه آثار وی توسط آیت‌الله صافی گلپایگانی و آیت‌الله آملی لاریجانی رونمایی شد.
کمیسیون‌های چهارگانه این کنگره شامل کمیسیون‌های سیره عملی و علمی، کلام و فقه سیاسی، فقه و اصول و کمیسیون تحولات سیاسی و اجتماعی از صبح روز پنجشنبه با سخنرانی مهمانان خارجی و اندیشمندان داخلی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول