اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

400 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افزایش خشکسالی در استان گفت: 400 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود.

400 روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدابراهیم افشاری ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تقدیر از فعالیت‌های دامپزشکی استان اظهار داشت: یکی از اثرات این فعالیت‌ها عدم بروز بیماری تب کریمه کنگو در استان با وجود شیوع این بیماری در استان‌های همجوار است.
وی تامین سلامت غذایی را یکی از وظایف مجموعه دامپزشکی استان عنوان کرد و گفت: باید به این بخش توجه بیشتری شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی افزود: معیشت مردم استان ما ارتباط مستقیم با کشاورزی و دامپروری دارد و 35 درصد اشتغال استان و 50 درصد اشتغال استان ما در بخش کشاورزی است.
افشاری به مشکل خشکسالی خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 400 روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود و توسعه خشکسالی استان سبب شده که ما شاهد افزایش مهاجرت به شهرها و تخلیه برخی از روستاها باشیم.
وی ادامه داد: در سرشماری صورت گرفته جمعیت شهرستان مرزی نهبندان 9 درصد کاهش و جمعیت مرکز استان چهار درصد افزایش پیدا کرده است و این مسئله نشان‌دهنده افزایش مهاجرت‌ها از روستاهاست.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: پیش از این نگاه به مرزها نگاه تهدیدآمیز بوده است و مسئولان توصیه تخلیه روستاهای مرزی را داشتند ولی در حال حاضر نگاه به مرز عوض شده است و استقرار مردم در مناطق مرزی دارای اهمیت است.
افشاری تصریح کرد: در حال حاضر نگاه به مرز تبدیل به یک فرصت شده است و باید از امکانات مرز برای تامین معیشت مردم این مناطق استفاده کنیم.
وی ادامه داد: دامپزشکی از جمله مجموعه‌هایی است که می‌تواند برای پیشبرد اهداف بهداشتی در استان کمک کند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی افزود: باید واردات دام به صورت قانونی برابر ضوابط و قرنطینه انجام شود تا افزایش اشتغال و تولید استان را در پی داشته باشد.
حجت‌الاسلام علی حیدری نماینده ولی فقیه در دامپزشکی خراسان جنوبی نیز از وجود ناظران ذبح شرعی در هشت کشتارگاه سنتی، چهار کشتارگاه صنعتی و یک کشتارگاه نیمه سنتی استان خبر داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول