اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آبفار استان اردبیل خبر داد:

افتتاح فاز اول مجتمع آبرسانی دین‌دوست خلخال

خبرگزاری فارس: مدیرکل آبفار استان اردبیل گفت: فاز اول مجتمع آبرسانی دین‌دوست شهرستان خلخال آماده بهره‌برداری است.

افتتاح فاز اول مجتمع آبرسانی دین‌دوست خلخال
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پرویز عباسی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک با فرماندار خلخال اظهار داشت: خط اول و دوم نخستین فاز مجتمع آبرسانی دی‌دوست با موفقیت مورد تست و آزمایش انتقال آب قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه مجتمع دین‌دوست در بخش مرکزی خلخال برای آبرسانی در سه فاز اجرایی تعریف شده است، افزود: در فاز اول آن پنج روستای گوران‌سراب، مزجین، زرتش‌آباد، یلوچه، و تزرنق آبرسانی می‌شوند.
این مسئول مجموع خط انتقال در کل این مجتمع را 80 کیلومتر اعلام کرد و گفت: فاز اول این مجتمع به طول 22 کیلومتر به اتمام رسیده است.
عباسی یادآور شد: در فاز دوم و سوم نیز 15 روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.
مدیرکل آبفار استان اردبیل از اختصاص 300 میلیون تومان اعتبار به این پروژه در سال جاری خبر داد و ابراز داشت: در تلاش هستیم تا فازهای بعدی مجتمع آبرسانی دین‌دوست خلخال را نیز تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان خلخال نیز از نیاز جدی مردم روستاهای این شهرستان به آب شرب سالم خبر داد.
ذبیح‌الله عبداللهی اظهار داشت: در حال حاضر مشکل آبرسانی در بسیاری از روستاهای شهرستان خلخال به وضوح مشهود است که در صورت همکاری و معاضدت مسئولان زمینه برای گسترش عملیات آبرسانی در این شهرستان فراهم خواهد شد.
این مسئول سد‌های در دست اجرای شهرستان خلخال را یادآور شد و گفت: سد بفراجرد، اندبیل، نیاخرم و سد شهید عمران پستی هشتجین از جمله پروژه‌های عمده در حوزه سدسازی و آبرسانی در این شهرستان است که پیش‌بینی می‌شود با ساخت حداقل شش سد جدید و بهره برداری از آنها بخش کشاورزی، صنعت و شرب منطقه از آب سالم و کافی برخوردار شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول