اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم خبر داد:

رشد 21 درصدی اهدای خون در استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم گفت: اهدای خون در هشت ماه نخست سال جاری در مقایسه با هشت ماه سال گذشته 21 درصد رشد داشته است.

رشد 21 درصدی اهدای خون در استان قم
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی الهی ظهر امروز در سمینار یک روزه مصرف بهینه و درمان با محصولات خونی که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان قم برگزار شد، با اشاره به سال جهاد اقتصادی در عرصه درمان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال جهاد اقتصادی قرار داریم، باید پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و از آنچه در اختیار داریم با بهره‌وری بالا در حوزه خدماتی و ماموریتی خود استفاده کرده تا به رونق و پیشرفت جهانی دست پیدا کنیم.
وی با اشاره به هدف برگزاری این سمینار توسط پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم ادامه داد: هدف از برگزاری این سمینار آشنایی اساتید، متخصصان به ویژه جراحان، پزشکان و تکنسین‌ها با مفاهیم و دستاوردهای جدید در طب انتقال خون است.
وی در ادامه تجلیل از پژوهشگران و پزشکان اهداکننده و حامیان انتقال خون استان را از دیگر اهداف برگزاری این سمینار دانست و بیان کرد: پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم از دستگاه‌های تابعه وزارت بهداشت است که به طور مستقل مکلف به تامین خون و فرآورده‌های خونی و پلاسمای مورد نیاز کشور به منظور استهلال داروهای ویژه خونی می‌پردازد.
مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم خاطرنشان کرد: پایگاه‌ منطقه‌ای انتقال خون استان قم با حفظ شرایط و بدون هزینه کرد خاصی توانسته است در زمینه شاخص اهدا خون در هشت ماه نخست سال جاری به 6/26 درصد ارتقا یابد و این در حالی است که استاندارد کشور 25 درصد است.
الهی با بیان اینکه درصد اهدا خون در پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم در جایگاه مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: به طوری که درصد اهدا از 48 درصد به 6/51 درصد در استان رسیده که میزان کشوری آن 40 درصد است.
وی با بیان اینکه طیف قابل قبول ویروس ایدز در کشور 9 است، گفت: یکی از امتیازات خونی استان قم این بوده که طی سال گذشته و 8 ماهه سال جاری هیچگونه خونی آلوده به ویروس ایدز در استان قم مشاهده نشده است.
مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم در ادامه سخنان خود در سمینار یک روزه مصرف بهینه و درمان با محصولات خونی تصریح کرد: ما در ارائه خدمات با ضریب بالا و برای درمان روتین بیماران تالاسمی و خونی نیازمند هماهنگی سازمان انتقال خون با مصرف‌کننده هستیم تا بتوانیم شرایط خوب سازمان را در سطح بیمارستان‌ها به منظور مصرف بهینه خون حفظ کنیم.
وی افزود: اهدا خون در هشت ماه نخست سال جاری در مقایسه با هشت ماه سال گذشته، 21 درصد رشد داشته است.
الهی گفت: همچنین بیش از 20 هزار نفر در مدت 8 ماهه نخست سال جاری نسبت به اهدا خون اقدام کرده‌اند که بخشی از خون‌های اهدایی به استان‌های دیگر نیز ارسال شده است.
مدیرکل پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه رشد اهدا خون از سوی تحصیل‌کردگان دانشگاهی در استان قم چشمگیر بوده است، گفت: بیشترین اهداکنندگان خونی، گروه خونی A+ و  O+بوده که در سنین 20 تا 35 سال خون اهدا کرده‌اند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول