اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل دریافت عوارض حمل گوجه صورت گرفت؛

اعتراض گوجه‌ کاران بردخونی به شهرداری

خبرگزاری فارس: جمعی از کشاورزان گوجه کار بردخون از توابع شهرستان دیر استان بوشهر در اعتراض به آنچه اجحاف شهرداری این شهر در حق خود نامیدند، مقابل بخشداری تجمع کردند.

اعتراض گوجه‌ کاران بردخونی به شهرداری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، این کشاورزان نسبت به دریافت مبلغ 10 هزار ریال عوارض بابت حمل هر کیلوگرم گوجه فرنگی توسط شهرداری بردخون از گوجه‌‌کاران اعتراض داشتند.
این کشاورزان پس از حضور در جهاد کشاورزی و دو ساعت تجمع در بخشداری و در پی قول بخشدار برای پیگیری حل خواسته آنان در کمال آرامش به تجمع خود پایان دادند.
بخشدار بردخون درگفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: کشاورزان تجمع کننده نسبت به عملکرد شهرداری در زمینه گرفتن عوارض حمل محصول گوجه فرنگی معترض هستند.
مسعود محمد‌پور افزود: این درحالی است که عوارض یاد شده از خریدار گوجه دریافت می‌شود اما به‌دلیل اینکه شماری از کشاورزان بردخونی با وسیله نقلیه شخصی محصول تولیدی خود را به بازارهای هدف منتقل می‌کنند دریافت این عوارض از سوی شهرداری را غیرعادلانه می‌دانند.
وی یادآورشد: پس از مذاکره با نمایندگان گوجه‌کاران معترض و قول پیگیری خواسته آنان این تجمع صنفی مسالمت‌آمیز پایان یافت.
عباس پدیدار یکی از نمایندگان کشاورزان گفت: کشاورزان با بدبختی به کشت گوجه فرنگی می‌پردازند و یک سال صبر می‌کنند تا نتیجه زحمت خود را ببینند و الان که موقع ثمردهی است هر کسی برای محصول ما کیسه دوخته است.
ابراهیم بحرانی دهیار روستای آبکش نیز به خبرنگار ما گفت: همه کشاورزان مبالغ زیادی بدهکارند و مغازه‌داران بابت تهیه کود، سم و ملزومات کشاورزی از آنان طلب دارند و این منصفانه نیست که باز فشاری بر این گروه وارد شود و باید دست کشاورزان را بگیریم تا بتوانند بدهی خود را بپردازند.
رضا خیاط یکی از کشاورزان بردخونی نیز به خبرنگار ما گفت: هر یک از کشاورزان برای خود برنامه ریزی کرده‌اند و با زجر و سختی، شب و روز در گرما و سرما به محصول گوجه فرنگی خود توجه کرده‌اند و امروز با هزار امید در حال چیدن گوجه هستند ولی خبر می‌رسد که قسمتی از پول گوجه باید صرف عوارض شود چه انتظاری از کار و کشاورز دارید؟
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول