اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت:

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نخستین گام در صنعتی‌سازی جهرم است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جهرم را نخستین گام در توسعه این شهرستان در صنعتی شدن دانست و گفت: مسئولان باید شرایط سرمایه‌گذاری را در این زمینه مهیا کنند.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی نخستین گام در صنعتی‌سازی جهرم است
به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، مجید هدایت صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی منطقه ویژه اقتصادی جهرم اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 باید به عنوان برترین کشور در منطقه معرفی شود.
وی با بیان اینکه امروز ایران در حوزه‌های دفاعی و هوافضا به دستاوردهای عظیمی دست یافته است، افزود: با برنامه‌ریزی‌های دانشمندان ایرانی و تلاش‌های متخصصان شاهد قرار گرفتن ماهواره‌های ایرانی در مدار زمین هستیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دانش فنی هسته‌ای برای مصارف کشور و غیر نظامی در اختیار دانشمندان ایران قرار گرفته، گفت: با همکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی در زمینه فناوری هسته‌ای شاهد بالندگی ایران اسلامی و شکوفا شدن آن در جهان هستیم.
رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه توسعه صنعت و فناوری در صنایع پیشرفته و مناطق محروم از وظایف این ارگان است، ابراز داشت: وظیفه ما استفاده از زیرساخت‌های اصلی توسعه و در برخی موارد ایجاد و رشد مراکز صنعتی است.
وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در جهرم را نخستین گام در توسعه این شهرستان در صنعتی شدن دانست و خاطرنشان کرد: مقامات استانی و کشوری باید شرایط سرمایه‌گذاری را مهیا کرده و بدون وجود سرمایه‌گذاران و فعالیت آن‌ها این گام با مشکل رو به‌رو می‌شود.
هدایت استفاده از اولویت‌های استان فارس و شهرستان جهرم به ویژه در بخش مرکبات و خرما را از برنامه‌های اجرایی در منطقه ویژه اقتصادی جهرم عنوان کرد و ابراز داشت: مراکز ویژه اقتصادی از امتیازات ویژه‌ای برخوردار بوده که برخورداری از تسهیلات گمرکی ترانزیتی و ورود ماشین‌آلات با حداقل عوارض و معافیت‌های عوارضی از ویژگی‌های مناطق ویژه اقتصادی است.
این مسئول تصریح کرد: مناطق ویژه اقتصادی در تمام دنیا نقش ویژه و اساسی در توسعه و اقتصاد کشورها را دارند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول