اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

نیمه اول آذر انجام می‌شود؛

برگزاری جشنواره شهروند برگزیده در زاهدان

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف تجلیل از افراد و گروه‌های موثر در کنترل اجتماعی، در نیمه اول آذر ماه سال‌ جاری جشنواره شهروند برگزیده در زاهدان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره شهروند برگزیده در زاهدان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، محمد عرب اظهار کرد: در این جشنواره از افراد و گروه‌هایی که بر نظم و امنیت عمومی و کنترل اجتماعی تاثیر‌گذارند و با فعالیت‌های خود اجرای ماموریت‌های نهادهای متولی حفظ نظم و امنیت عمومی را تسهیل می‌کنند، تقدیر و تجلیل می‌شود.
وی افزود: از آنجا که افراد و گروه‌های اجتماعی به لحاظ ویژگی‌های روانشناختی با یکدیگر متفاوت هستند و میزان حساسیت افراد نسبت به موضوعات و مسائل اجتماعی یکسان نیست به همین منظور در جشنواره شهروند برگزیده از سه گروه، افرادی که خود متولی حفظ  نظم و امنیت در جامعه هستند و بیش از وظائف و نقش‌های محول فعالیت می‌کنند و عمل آنها نوعی ایثار تلقی می‌شود مانند یک مامور پلیس یا عضو نیروی مقاومت بسیج ‌یا سایر سازمان‌ها که برای حفظ امنیت در جامعه ‌یا برای نجات جان دیگران جان خود را به خطر می‌اندازند و با رشادت و شجاعت خود مانع از وارد آمدن آسیب به شهروندان می‌شوند، تجلیل می‌شود.
عرب ادامه داد: گروه دوم که در جشنواره شهروند برگزیده از آنان تجلیل خواهد شد افرادی هستند که مستقیما مسئولیتی در حوزه نظم و امنیت اجتماعی ندارند ولی با عمل خود موجب پیشگیری از وارد آمدن آسیب به شهروندان می‌شوند مانند برخی کارکنان سازمان آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر که در جریان ماموریت‌های خود رشادت نشان می‌دهند و فراتر از وظائف خویش اقدام می‌کنند و موجب نجات جان شهروندان می‌شوند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در ادامه سومین گروه شهروندان برگزیده را افرادی که فقط به دلیل احساس مسئولیت و کسب رضایت الهی و انجام وظیفه انسانی سهم بسزایی در کنترل اجتماعی ایفا می‌کنند مانند همکاری برخی شهروندان در راستای شناسایی مجرمان، امداد‌رسانی به مجروحان حوادث رانندگی، انتقال مجروحان و مصدومان سوانح رانندگی به مراکز درمانی دانست.
وی خواستار مشارکت اقشار مختلف مردم در برگزاری این جشنواره شد و گفت: همه شهروندان می‌توانند در این جشنواره شرکت داشته باشند و چنانچه اقدام خاصی برابر موارد اعلام شده انجام داده‌اند تا 5 آذر ماه سال‌ جاری فرصت دارند در تمام ساعات شبانه‌روز از طریق تلفن 197 این موضوع را اعلام تا به آرای هیئت داوران امتیازبندی و افراد شاخص معین شوند تا در جشنواره شهروند برگزیده از منتخبان تقدیر و نفرات برگزیده برای حضور در جشنواره ملی به تهران اعزام شوند.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول