اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س):

تولید ثروت وظیفه اصلی برند است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) تولید ثروت را وظیفه اصلی برند دانست و گفت: در چشم‌انداز 20 ساله کشور به این موضوع غفلت شده است.

تولید ثروت وظیفه اصلی برند است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، میراحمد امیرشاهی ظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی گیلان در مجتمع خاتم‌الانبیا (ص) این شهر کاربردی نبودن علم در موضوع برند را یکی از مشکلات در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حساس کردن مخاطبان نسبت به موضوع برند از اهداف برگزاری این همایش است.
وی با بیان اینکه مدیریت برند مورد غفلت در سطح فردی، سازمانی و نظام واقع شده است، افزود: وظیفه اصلی برند تولید ثروت است و از این موضوع در چشم‌انداز 20 ساله غفلت شده است.
امیرشاهی شکست برندهای ایرانی را پر تعداد تر از برندهای موفق کشور خواند و تصریح کرد: برند تنها برای صادرات نیست و قبل از صادرات باید برای برندها در داخل کشور کسب اعتبار کنیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به اینکه بازار داخلی را تقدیم برندهای خارجی کردیم، خاطرنشان کرد: در صنعت خودرو برندهای معتبر خارجی تمام بازار کشور را قبضه کردند.
وی صنعت لوازم خانگی در سطح کشور را در حال ورشکستگی دانست و ابراز داشت: اگر به موضوع و اعتبار برند در کشور فکر نکنیم بازار را از دست می‌دهیم.
امیرشاهی به کاهش سالانه صادرات فرش کشور اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم رسیدن به اهداف چشم‌انداز با راهبرد برند سازی محقق می‌شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) لازمه در رتبه نخست گرفتن مسائل سیاسی در منطقه را اقتصاد قوی ذکر کرد و بیان داشت: مهم‌ترین و بارزترین تلاش بازاریاب‌ها ساختن برند است.
وی با بیان اینکه برند تنها یک نام نیست، یادآور شد: برند ترکیبی از نام، علامت و ... است و کالای یک شرکت را از محصولات رقیب متمایز می‌کند.
امیرشاهی کارکنان، تکنولوژی و برند را جزو دارایی‌های شرکت‌ها معرفی کرد و اذعان داشت: برندها دارایی‌های راهبردی شرکت‌ها هستند و در اسناد مالی آنها ثبت نمی‌شوند.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) برند را مشتری وفادار توصیف کرد و افزود: ارزش 100 برند در سال 2001 در فهرست اینتر برند، معادل 33 درصد ارزش افزوده جهانی بوده است.
وی با تاکید براینکه شرکت‌ها باید ارزش بفروشند، افزود: شرکت‌ها از فروش کالا جلوتر آمدند و ذهنیت می‌سازند و آن ذهنیت را می‌فروشند.
امیرشاهی برند را نماد بیرونی راهبرد بازاریابی نامید و تصریح کرد: مدیریت اثربخش برند مستلزم کسب سود است.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) مدیریت برند را یک وظیفه ارتباطی خواند و اظهار داشت: امروزه مشتری‌ها بسیار قدرتمندتر و متوقع‌تر از گذشته شده‌اند و دیگر دوران برندهای متوسط به پایان رسیده است و تنها آنهایی که رضایت مشتری را در حد اعلا برآورد کنند، باقی می‌مانند.
وی برتری پایندگی، قابلیت تمایز، نیرومندی و اطمینان به تداعی‌ها و معانی مرتبط به برند را سبب ایجاد نام تجاری عنوان کرد و بیان داشت: یک برند زمانی موجودیت پیدا می‌کند که قدرت تحت تاثیر قرار دادند بازار کسب را ایجاد کرده باشد ضمن اینکه این اکتساب زمان‌بر است.
امیرشاهی با بیان اینکه باید فهم کاملی از دیدگاه و نحوه رفتار مشتریان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دیدگاه مشتریان در مورد معادله قیمت به ارزش را باید به دقت زیر نظر قرار داد.
به گفته عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س)، شرکت‌هایی که به دنبال فروش کوتاه مدت خود هستند از توجه به مشتریان عمده و آنچه که برای آنها مهم است، غافل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه بهترین نوع وفاداری پایبندی به قیمت یا وفاداری به خرید ارزان نیست، اذعان داشت: قدرت و ارزش یک برند به افزایش تعداد نفراتی است که از آن استفاده می‌کنند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول