اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرگانی آذربایجان غربی:

5800 قالیباف آذربایجان غربی بیمه شدند

خبرگزاری فارس: رئیس بازرگانی آذربایجان غربی گفت: پنج هزار و 800 قالیباف آذربایجان غربی امسال زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.

5800 قالیباف آذربایجان غربی بیمه شدند
جعفرصادق اسکندری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و 534 قالیباف به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند و از این تعداد پنج هزار و 800 نفر زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 14 هزار نفر قالیباف از بیمه قالیبافان خانگی بهره‌مند می‌شوند، افزود: هفت هزار و 353 گواهینامه مهارت فنی و کار و دانش رشته فرش دستباف نیز امسال صادر شده است.
اسکندری با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی به‌بافی در استان گفت: 18 هزار و 400 نفرساعت دوره آموزشی به‌بافی در راستای آشنایی با مواد اولیه مرغوب، بافت و نقشه خوانی فرش، آشنایی با حقوق اجتماعی و مزایای بیمه، شناخت معایب فرش و نحوه پیشگیری و اصلاح آن در امسال در استان برگزار شده است.
این مسئول ادامه داد: استان آذربایجان غربی با دارا بودن 34 هزار و 931 کارگاه قالیبافی، سالانه 424 هزار مترمربع فرش تولید می‌کند که بیش از 31 میلیون دلار از فرش استان به کشورهای خارجی صادر می‌شود.
وی در ادامه با تاکید بر توسعه صنوف در استان تصریح کرد: انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر از اولویت‌های تعیین شده توسط هیئت دولت است که مجتمع صنفی فلزکاران در این راستا در استان احداث و در سالجاری به بهره‌برداری رسید.
اسکندری اضافه کرد: این مجتمع دارای 289 واحد با تمام امکانات رفاهی بوده و برای احداث آن 90 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: صنوف مکانیکی، صافکاری، تولید وسایل نقلیه، درب و پنجره سازی، آهنگری، حلبی‌سازی، جوشکاری، نمایشگاه خودرو، نجاری، کارواش و صنوفی که دارای مزاحمت‌های صوتی و ترافیکی هستند جزو صنوف آلاینده محسوب می‌شوند.
رئیس بازرگانی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: حمایت از مجتمع‌های صنفی ایجاد شده در استان سبب ترغیب واحدهای صنفی برای انتقال به مجتمع‌ها می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول