اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به قلم علی محمد حاجی‌علیانی؛

کتاب " گنجینه گران بار" درباره آیت الله نجومی منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب " گنجینه گران بار" یادنامه مرحوم علامه آیت الله سید مرتضی نجومی عالم فرزانه و هنر مند بزرگ جهان اسلام در کرمانشاه منتشر شد.

کتاب " گنجینه گران بار" درباره آیت الله نجومی منتشر شد
علی محمد حاجی علیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: کتاب " گنجینه گران بار" یادنامه مرحوم علامه سید مرتضی نجومی، حاوی مطالبی پیرامون زندگی شخصی، علمی و هنری این عالم فرزانه است.
نویسنده کتاب " گنجینه گران بار" ادامه داد: در مقدمه این کتاب نحوه آشنایی بنده با مرحوم نجومی، چگونگی نگارش کتاب و انگیزه نوشتن کتاب آمده است.
این شاگرد آیت‌الله نجومی تصریح کرد: کار گردآوری مطالب این کتاب را از سال 77 آغاز کردم و این گردآوری تا سال 88 یعنی تا لحظه ارتحال علامه نجومی به طول انجامید.
وی اضافه کرد: عمده مطالب این کتاب حاصل گردآوری‌های شخصی بنده است که در جلسات تفسیر قرآن، جلسات اخلاق آیت‌الله نجومی و نیز در جریان مرتب کردن و تنظیم کتابخانه شخصی ایشان، آن‌ها را یادداشت‌برداری کردم.
حاجی علیانی از نحوه چگونگی بازنویسی یادداشت‌های شخصی خود گفت و خاطرنشان کرد: این یادداشت‌ها در هفت پاکت گردآوری شده بود و به صورت گزینشی کار بازنویسی آن‌ها را از آبان‌ماه سال 89 آغاز کردم و تا آبان سال 90 به طول انجامید.
وی ادامه داد: در یکی از روزهایی که در محضر آیت‌الله نجومی بودم، ایشان به من فرمودند که نوشته‌های تو روزی گنجینه‌ای گران‌بارخواهد شد و من به یاد این صحبت ایشان نام کتاب را " گنجینه گران‌بار" گذاشتم.
وی ادامه داد: در روز خاکسپاری ایشان، مرثیه‌ای را در قالب قطعه در رثای این عالم فرزانه سرودم که چند بیت آن به این شرح است:
عالمی با عالمی من داشتم / عالمم از دست رفت و عالمم
با دل اندوهگین و چشم‌تر / در عزای رحلت این آدمم...
این شاگرد جوان علامه نجومی افزود: کتاب " گنجینه گران بار" حاوی زندگی‌نامه شخصی مرحوم آیت‌الله نجومی، گزیده‌ای از مصاحبه ایشان با کیهان فرهنگی سال 64،‌ گزیده‌ای از تلاش‌ها و مبارزات انقلابی ایشان و زحمات و تلاش‌هایشان نسبت به انقلاب اسلامی،‌ حالات آن مرحوم نجومی، پیشامدهای معنوی مانند برخی خواب‌های ایشان، 40 جمله برگزیده اخلاقی آیت‌الله نجومی و منتخبی از سروده‌های ایشان است که در 184 صفحه توسط نشرباغ نی به چاپ رسیده است.
علامه فاضل آیت‌الله سیدمرتضی حسینی ‌نجومی هنرمندی فرزانه و شناخته شده در جهان اسلام، مفسری بزرگ در حوزه قرآن و کلام و از چهره‌های ماندگار کشور بود که پس از عمری تلاش و کوشش در عرصه تبلیغ دین و معنویت و تربیت فضلا، طلاب و هنرمندان شاخص، انتشار و تألیف کتب و تفاسیر مختلف آبان‌ ماه سال 88 در سن 81 سالگی در کرمانشاه به رحمت ایزدی پیوست که متعاقب آن رهبر معظم انقلاب، رؤسای سه‌ قوه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت این حوزه و بسیاری از شخصیت‌های ممتاز کشوری و بین‌المللی با پیام‌های تسلیتی این مصیبت را به مردم کرمانشاه تعزیت گفتند و در استان کرمانشاه یک روز تعطیل و سه روز عزای عمومی اعلام شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول